[elektro] villanyautó
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Tue May 19 16:36:36 CEST 2009
kb ugyanerre gondoltam. hogy a villanyauto nem okoz energiavalsagot, mert ami koolajat nem egetunk el a benzinautokban, abbol lehet aramot fejleszteni, es netto meg jobban is jarunk.
vajk
________________________________
From: AwoL <awol at tvn.hu>
To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, 19 May, 2009 16:20:25
Subject: Re: [elektro] villanyautó
Hello fekete,
1., koolaj - eromu - villany
2., koolaj - eromu - villany - villanyauto
3., koolaj - benzin - auto
Így képletesebb az 1 és a 2 párhuzamot von, tehát a már
meglévőre építkezik.
A 3-as pedig önálló. A lánca csak a saját felhasználására
épül.
Tehát ha a 3-ast töröljük, azzal a képlet úgy változik hogy
a foszilis lánc egyik ága ami húzó, szépen eltűnik és jobb
hatásfokkal, kevesebb kőolajfelhasználással, környezetkímélőbben
lehetne autókázni.
Tuesday, May 19, 2009, 2:21:58 PM, ezt írtad:
vf> ??? kifejtened?
vf> vajk
vf> ________________________________
vf> From: AwoL <awol at tvn.hu>
vf> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
vf> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 13:53:44
vf> Subject: Re: [elektro] villanyautó
vf> Hello fekete,
vf> Rossz a levezetés, mert a villanyautó az kiváltaná a benyásat így a
vf> láncból egy szennyező kimarad, ami az erőmű mellett most is megvan és
vf> szennyez.
vf>> de ha azt veszed, a koolaj - eromu - villany - villanyauto lanc
vf>> nem igazan rosszabb hatasfokra mint a koolaj-benzin-auto lanc,
vf>> tehat nettoban a fosszilis fugges nem romlana ha tisztan olaj
vf>> eromu is lenne ami az aramot adja.
vf>> vajk
vf>> ________________________________
vf>> From: hg12345 <hg12345 at freemail.hu>
vf>> To: elektro at tesla.hu
vf>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 10:31:49
vf>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
vf>> Hi!
vf>> Jó ez a villanyautó mizéria, csak két probléma van amit nehéz
vf>> megoldani. Zöldnek könnyű lenni, elég a festék is hozzá.
vf>> 1, ha minden autó villany és az energia ugyan a falból jön, de
vf>> valahol csinálják. Érdemes lenne utána számolni, hány erőmű is
vf>> kellene pl.: Budapest forgalmához... és ezt elkell hozni az
vf>> erőműből a töltőhelyre esetleg a lakásba. Nem is olyan rég volt
vf>> egy kis meleg és az erőművi / vezeték kapacitás bedölt a
vf>> klimáktól..... Szóval minimum az egész várost újra kell kábelezni....
vf>> Egyébbként mire az energia eljut a fogyasztóhoz, azért van
vf>> erőmüvi hatásfok (szerintem nem jobb mint 95%) szállítási
vf>> veszteség min 5%, és azeknek a berendezéseknek az elöállítási "lépésnyoma"...
vf>> 2. Hogy villannyal menjen az autó min 300-350Kg de inkább több
vf>> akku tömeg kell, a gyorsítás ok, de a lassítás már ennyivel
vf>> nehezebb, a gumi surlódása adott..... Fogyasztásban is ezt a
vf>> tömeget mozgatni kell, még akkor is ha fékezéskor visszanyersz
vf>> valamennyi energiát azért veszteség van......
vf>> Érdemes lenne a modern villamosok hatásfokát tanulmányozni, ha
vf>> egyáltalán a visszadolgozást megoldották a hálózatra.
vf>> Voltak más visszatáplálási megoldások (fék energia hasznosítás)
vf>> lendkerék elven az államokban, de biztonságosan nem tudták
vf>> megoldani, hogy egy nagy sebességgel forgó tömeg egy hiba esetén a
vf>> közelben ne taroljon le semmit, igy a kinti közlekedési hatóság visszavonta az engedélyt.....
vf>> -----------------------------------------
vf>> elektro[-flame|-etc]
vf>>
vf>> -----------------------------------------
vf>> elektro[-flame|-etc]
vf> Üdv
vf> -----------------------------------------
vf> elektro[-flame|-etc]
vf>
vf> -----------------------------------------
vf> elektro[-flame|-etc]
Üdv
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list