[elektro] villanyautó

AwoL awol at tvn.hu
Tue May 19 12:54:17 CEST 2009


Hello jhidvegi,

Butaság, írtam már hogy 19milla, az ma már egy zöld celebnek
semmi, aki félévente váltogatja az autóját és ebben a kategóriában...
Szóval nem ennyire szar a helyzet... 


Tuesday, May 19, 2009, 12:06:51 PM, ezt írtad:

j> Xorn wrote:

>> Csakhogy egyelore annyiba kerul, amit meg a "zold" celebek kozul se
>> mind engedhet meg maganak.

j> Ez minden termékkel így van, amit nem bazi sorozatban gyártanak. Pl a 
j> klímák, amiket utánadobnak az embernek, megfizethetetlenek voltak, mielőtt
j> nem lett rájuk akkora igény, hogy áruházi termékké nem vált.

j> De maguknak az autóknak az ára is eleinte megfizethetetlen volt. Azóta
j> megfizethető bárhol is, amióta folyik a szériagyártás, sőt, azóta még 
j> olcsóbb relatíve, amióta sok az automata elem, művelet, és óriási a 
j> darabszám. Autónál az abszolút korlát a benne lévő nyersanyag ára. 
j> Kézimunkánál ennek a sokszorosa, több nagyságrend rakódik rá, de 
j> nagysorozatnál már csak néhányszorosa.

j> Ma még egy modern aksinál ez a rárakódás nagyon nagy. Akkor fog 
j> drasztikusan lecsökkenni, amikor sikerül egy, a mainál jóval nagyobb 
j> energiasűrűségű tárolási módot találni (akkut), és azt irtózatos 
j> szériákban fogják gyártani több helyen. Onnantól - az egyszerűsége miatt -
j> szinte biztos, hogy az elektromos autó jóval olcsóbb lesz, mint a kortárs
j> belsőégésű. Evidens, hogy az utóbbi jóval bonyolultabb.

j> Másik hasonló dolog: a kompakt fénycsövek. A nagysorozat miatt a 
j> végletekig le tudták egyszerűsíteni az elektronikáját, és ma már 
j> mindenkinek megfizethető. Nem emléxem az első darabok árára, de hogy nem
j> fűlt hozzá anyagilag a fogam, az biztos.

j> hjozsi 

j> -----------------------------------------
j>           elektro[-flame|-etc]



Üdv



More information about the Elektro mailing list