[elektro] villanyautó
AwoL
awol at tvn.hu
Tue May 19 12:54:17 CEST 2009
Hello jhidvegi,
Butaság, írtam már hogy 19milla, az ma már egy zöld celebnek
semmi, aki félévente váltogatja az autóját és ebben a kategóriában...
Szóval nem ennyire szar a helyzet...
Tuesday, May 19, 2009, 12:06:51 PM, ezt írtad:
j> Xorn wrote:
>> Csakhogy egyelore annyiba kerul, amit meg a "zold" celebek kozul se
>> mind engedhet meg maganak.
j> Ez minden termékkel így van, amit nem bazi sorozatban gyártanak. Pl a
j> klímák, amiket utánadobnak az embernek, megfizethetetlenek voltak, mielőtt
j> nem lett rájuk akkora igény, hogy áruházi termékké nem vált.
j> De maguknak az autóknak az ára is eleinte megfizethetetlen volt. Azóta
j> megfizethető bárhol is, amióta folyik a szériagyártás, sőt, azóta még
j> olcsóbb relatíve, amióta sok az automata elem, művelet, és óriási a
j> darabszám. Autónál az abszolút korlát a benne lévő nyersanyag ára.
j> Kézimunkánál ennek a sokszorosa, több nagyságrend rakódik rá, de
j> nagysorozatnál már csak néhányszorosa.
j> Ma még egy modern aksinál ez a rárakódás nagyon nagy. Akkor fog
j> drasztikusan lecsökkenni, amikor sikerül egy, a mainál jóval nagyobb
j> energiasűrűségű tárolási módot találni (akkut), és azt irtózatos
j> szériákban fogják gyártani több helyen. Onnantól - az egyszerűsége miatt -
j> szinte biztos, hogy az elektromos autó jóval olcsóbb lesz, mint a kortárs
j> belsőégésű. Evidens, hogy az utóbbi jóval bonyolultabb.
j> Másik hasonló dolog: a kompakt fénycsövek. A nagysorozat miatt a
j> végletekig le tudták egyszerűsíteni az elektronikáját, és ma már
j> mindenkinek megfizethető. Nem emléxem az első darabok árára, de hogy nem
j> fűlt hozzá anyagilag a fogam, az biztos.
j> hjozsi
j> -----------------------------------------
j> elektro[-flame|-etc]
Üdv
More information about the Elektro
mailing list