[elektro] villanyautó

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue May 19 12:24:12 CEST 2009


hg12345 wrote:

> Egyébbként mire az energia eljut a fogyasztóhoz, azért van erőmüvi 
> hatásfok (szerintem
> nem jobb mint 95%) szállítási veszteség min 5%, és azeknek a 
> berendezéseknek az
> elöállítási "lépésnyoma"...

Ez jóval kisebb, mint a direkt energiatermelés a mai autók motorjával. 
Amúgy ez a 95% úgy igaz, hogy a hulladékhőt is felhasználják mindenféle 
fűtési célokra, különben jóval kisebb lenne az.

> 2. Hogy villannyal menjen az autó min 300-350Kg de inkább több akku 
> tömeg kell, a

Ez van most, de lesz ez jobb is. Amíg nem, addig nem fog elterjedni.

> Érdemes lenne a modern villamosok hatásfokát tanulmányozni, ha 
> egyáltalán a
> visszadolgozást megoldották a hálózatra.

A villamos motor és a hozzá való hajtás (inverter vagy dc-dc átalakító) 
hatásfoka messzemenően jobb, mint egy belsőégésű motornak. Az utóbbi 
baromi jó, ha eléri a 30%-ot, az előbbi meg simán tudhatja együtt az egész 
a 90%-ot. Az hab a tortán, hogy a benzint nem lehet visszatáplálni - még 
:-), az áramot igen, csak jól kell a rendszert kitalálni. Meg az is, hogy 
az acél az acélon jóval kisebb gördülési ellenállással gurul. Valamint, a 
nagyobb járműnek kisebb a fajlagos légellenállása, és még kisebb, ha 
hosszú, kolbász-szerű.

Nem tudom, alkalmazzák-e valahol, de én nem úgy táplálnék vissza, hogy 
hosszabb szakaszokat használva majdcsak van olyan másik villamos, amelyik 
épp akkor gyorsít, vagy többen el tudják fogyasztani azt az energiát, amit 
a fékező visszatáplál, hanem alállomási szinten, tehát ahol a központi 
egyenirányítók vannak, azokat lehetne úgy megcsinálni, hogy a középfesz 
hálózatba tápláljanak. Tudtommal nem szokásos.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list