[elektro] villanyautó
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue May 19 12:24:12 CEST 2009
hg12345 wrote:
> Egyébbként mire az energia eljut a fogyasztóhoz, azért van erőmüvi
> hatásfok (szerintem
> nem jobb mint 95%) szállítási veszteség min 5%, és azeknek a
> berendezéseknek az
> elöállítási "lépésnyoma"...
Ez jóval kisebb, mint a direkt energiatermelés a mai autók motorjával.
Amúgy ez a 95% úgy igaz, hogy a hulladékhőt is felhasználják mindenféle
fűtési célokra, különben jóval kisebb lenne az.
> 2. Hogy villannyal menjen az autó min 300-350Kg de inkább több akku
> tömeg kell, a
Ez van most, de lesz ez jobb is. Amíg nem, addig nem fog elterjedni.
> Érdemes lenne a modern villamosok hatásfokát tanulmányozni, ha
> egyáltalán a
> visszadolgozást megoldották a hálózatra.
A villamos motor és a hozzá való hajtás (inverter vagy dc-dc átalakító)
hatásfoka messzemenően jobb, mint egy belsőégésű motornak. Az utóbbi
baromi jó, ha eléri a 30%-ot, az előbbi meg simán tudhatja együtt az egész
a 90%-ot. Az hab a tortán, hogy a benzint nem lehet visszatáplálni - még
:-), az áramot igen, csak jól kell a rendszert kitalálni. Meg az is, hogy
az acél az acélon jóval kisebb gördülési ellenállással gurul. Valamint, a
nagyobb járműnek kisebb a fajlagos légellenállása, és még kisebb, ha
hosszú, kolbász-szerű.
Nem tudom, alkalmazzák-e valahol, de én nem úgy táplálnék vissza, hogy
hosszabb szakaszokat használva majdcsak van olyan másik villamos, amelyik
épp akkor gyorsít, vagy többen el tudják fogyasztani azt az energiát, amit
a fékező visszatáplál, hanem alállomási szinten, tehát ahol a központi
egyenirányítók vannak, azokat lehetne úgy megcsinálni, hogy a középfesz
hálózatba tápláljanak. Tudtommal nem szokásos.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list