[elektro] villanyautó

AwoL awol at tvn.hu
Tue May 19 10:39:30 CEST 2009


Hello hg12345,

Hát mivel síma 220-as töltő kell hozzá így sok plusz igényt
nem támasztana, pont a kieső források fordíthatóak erre, ha
mondjuk fele annyi benyakút lenne akkor pont elég lenne a plusz
energia szerintem, mert a kutak éjjel nappal fényárban úsznak.
Nem hiszem hogy azért mert valakik 3 órát töltik az autót ezért
már át kellene kábelezni egy várost.
Az erőművi többlet szennyezést 10% egy autó valós
környezetszennyezésének, ezt egy külföldi oldalon kiszámolták, vicces
volt hogy az erőművi áramot használva csak ennyire szennyezel.

A villanyautó tömegével kapcsolatban tévedsz, ha kidobom az autómból
a motort és a váltót, akkor pont 350kg az ami üresedik, jah és a
benyatankról tele benyával ami +70kg nem is beszéltem :)
Szóval elszámoltad magad, nem kell nagyobb erő a lassításhoz, ugyan
annyi kell. Maximum 1 emberrel kevesebbet szállítok, ami most is így
van, mert nem fér be hátura :D

Hát már a priusban is van fékenergia visszatöltő rendszer,
biztonságos.
Meg a lexusban is... mit vontak hova vissza???
Lendkerék, hol van az már... nézz utána... 


Tuesday, May 19, 2009, 10:31:49 AM, ezt írtad:

h> Hi!

h> Jó ez a villanyautó mizéria, csak két probléma van amit nehéz
h> megoldani. Zöldnek könnyű lenni, elég a festék is hozzá.

h> 1, ha minden autó villany és az energia ugyan a falból jön, de
h> valahol csinálják. Érdemes lenne utána számolni, hány erőmű is
h> kellene pl.: Budapest forgalmához...  és ezt elkell hozni az
h> erőműből a töltőhelyre esetleg a lakásba. Nem is olyan rég volt egy
h> kis meleg és az erőművi / vezeték kapacitás bedölt a klimáktól.....
h> Szóval minimum az egész várost újra kell kábelezni....

h> Egyébbként mire az energia eljut a fogyasztóhoz, azért van erőmüvi
h> hatásfok (szerintem nem jobb mint 95%) szállítási veszteség min 5%,
h> és azeknek a berendezéseknek az elöállítási "lépésnyoma"... 

h> 2. Hogy villannyal menjen az autó min 300-350Kg de inkább több
h> akku tömeg kell, a gyorsítás ok, de a lassítás már ennyivel
h> nehezebb, a gumi surlódása adott..... Fogyasztásban is ezt a
h> tömeget mozgatni kell, még akkor is ha fékezéskor visszanyersz
h> valamennyi energiát azért veszteség van......

h> Érdemes lenne a modern villamosok hatásfokát tanulmányozni, ha
h> egyáltalán a visszadolgozást megoldották a hálózatra.

h> Voltak más visszatáplálási megoldások (fék energia hasznosítás)
h> lendkerék elven az államokban, de biztonságosan nem tudták
h> megoldani, hogy egy nagy sebességgel forgó tömeg egy hiba esetén a
h> közelben ne taroljon le semmit, igy a kinti közlekedési hatóság visszavonta az engedélyt.....





h> -----------------------------------------
h>           elektro[-flame|-etc]



Üdv



More information about the Elektro mailing list