[elektro] Vonal rajzolás

Xorn toth.endre at gmail.com
Sat Mar 21 13:10:44 CET 2009


2009/3/21 Moczik Gabor <pm_levlista at progzmaster.hu>:
> Horvath Janos wrote:
>> Maga az algoritmus Bresenham's volt. Korrajzolasra nyolcadokra bontva
>> volt megirva, az LCDre kivalo, mechanikara nem annyira.
>
> Ez az az algoritmus, ami kis atmeroju koroket inkabb szabalyos sokszognek
> rajzol?

Anno ugy ment, bizony... Akarhany reszre osztva a 360 fok, es
darabonkent egyenessel rajzoltuk meg a "korivet".

>> Az LCD autoincrementjet szerintem nem tudod hasznalni, mert
>> az byte-os, raadasul egy pont kirakashoz elobb beolvasas kell,
>> esetleg exor-ozas, es visszairas.
>
> Ha van RAM teruleted, akkor lehet bufferelni hogy mi van a kepernyon, akkor
> nem kell a valoszinuleg sokkal lassabb LCD-bol visszaolvasni.
>
> Egyebkent elkezdtem irni grafikai libet regebben direkt KS0108 LCD
> vezerlohoz, ahol lehetett, optimalizaltam a bank es byte szervezeshez. Ha az
> egesz lib egy putpixel utasitason alapszik, az igen univerzalis, de a
> legkevesbe hatekony. Ha tobb egymast koveto putpixel ugyanarra a byte-ra ir,
> akkor ki lehet irni egy lepesben is. Ennek viszont az a hatranya, hogy
> egyaltalan nem portabilis, ha mas szervezesu kijelzore kell a kod, teljesen
> at kell irni.

Arra egy optimalizalt putpixel kell. "Magatol" nem hajtja vegre az
irast, csak gyujti. Ha azt latja, hogy masik byte-ra kell irni, akkor
kiirja az elozo akarhany "cache-elt" pixelt egyszerre, majd
foglalkozik a kovetkezovel. Legvegen meg kell egy "flush" hivas neki,
ami az utolso byte-ot tovabbi rajzolas nelkul kiteszi. A maradek kod
viszont abszolut hordozhato.

-- 
Best regards,
Andy



More information about the Elektro mailing list