[elektro] Vonal rajzolás

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
Sat Mar 21 13:02:33 CET 2009


Horvath Janos wrote:
> ELeve van ugye a 8-ad, de nagyon kicsi korokkel kulonben sem lehet sokat 
> kezdeni,
> vagy a pixelkirako kerekit, vagy az aritmetika, mar ha sin/cos-os a 
> rutin. Inkabb nekem az volt a gondom, hogy hogyan lehet paros 
> pixelmeretu atmeroju kort rajzolni, de aztan mas dolog akadt...

Most arra gondolok, hogy valamelyik algoritmus, nem tudom mi a neve, igen 
jol lathatoan sokszog alaku kort rajzol, mondjuk olyan 8-12 pixel atmero 
alatt, meg a sin/cos azert sokkal jobb.

> Ja, hat ha van. Altalaban nincs, legalabb is nalam.
> Sajnos az olyan kijelzoket, amelyekbol nem lehet visszaolvasni, 
> mindenkepp RAM pufferelni kell, ha grafikat akarok hasznalni :(
> Olcso, kicsi kontrollerekben meg ritka a felesleges 1-2-4k RAM.
> A megrendelo meg vonyiiiiit, ha 500Ft-al dragabb/nagyobb uC-t akarok 
> hasznalni.

A tenyek sajnos komoly dolgok, a megrendelo ket lehetoseg kozul tud valasztani:
- dragabb uC, es gyors lesz
- lassabb lesz a grafika

Ha az LCD-bol kiolvasas ciklusideje x ns vagy us, akkor annyi, ezt nem lehet 
megkerulni.

>> legkevesbe hatekony. Ha tobb egymast koveto putpixel ugyanarra a byte-ra ir, 
>> akkor ki lehet irni egy lepesben is. Ennek viszont az a hatranya, hogy 
>> egyaltalan nem portabilis, ha mas szervezesu kijelzore kell a kod, teljesen 
>> at kell irni.
> Igazad van, de amikor en agyaltam ilyen optimalizacion, arra jutottam,
> hogy az allandoan vegrehajtott feltetelvizsgalatok annyit lassitanak
> a dolgon, mint amit talan nyernek 6-8 pixel egyszeri kirakasaval.
> Persze ha csak vizszintes vonalakat rajzolok, akkor gyors...

Hat azert nem eppen. Meg ha a kijelzo olyan gyors is, hogy varakozas nelkul 
lehet visszaolvasni belole, akkor mondjuk egy 8 pixel magas fuggoleges vonal 
kiirasa az egyik esetben 8 olvasas + 8db OR + 8 iras, meg 1 lepesben 
mindegyikbol 1db. Ha ablakkezelo rendszert irsz, akkor pedig a fuggoleges 
vonal nem is annyira ritka. Es akkor meg nem beszeltunk a betutipusokrol, 
ami sokkal tobb pixel.

Nem kell ebbe rengeteg feltetel vizsgalat. Fugg./vizsz. vonal, betu kiiras, 
terulet feltoles (fill), igen jol optimalizalhato. A kulonfele alakzatok, 
kor, egyeb vonal, persze mar nehezebb, de ezek talan nem is fontos hogy 
optimalizalt legyen, ha csak egy sima GUI-t akarsz irni nem pedig 
vektorgrafikus programot.

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))



More information about the Elektro mailing list