[elektro] Vonal rajzolás
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Sat Mar 21 13:02:33 CET 2009
Horvath Janos wrote:
> ELeve van ugye a 8-ad, de nagyon kicsi korokkel kulonben sem lehet sokat
> kezdeni,
> vagy a pixelkirako kerekit, vagy az aritmetika, mar ha sin/cos-os a
> rutin. Inkabb nekem az volt a gondom, hogy hogyan lehet paros
> pixelmeretu atmeroju kort rajzolni, de aztan mas dolog akadt...
Most arra gondolok, hogy valamelyik algoritmus, nem tudom mi a neve, igen
jol lathatoan sokszog alaku kort rajzol, mondjuk olyan 8-12 pixel atmero
alatt, meg a sin/cos azert sokkal jobb.
> Ja, hat ha van. Altalaban nincs, legalabb is nalam.
> Sajnos az olyan kijelzoket, amelyekbol nem lehet visszaolvasni,
> mindenkepp RAM pufferelni kell, ha grafikat akarok hasznalni :(
> Olcso, kicsi kontrollerekben meg ritka a felesleges 1-2-4k RAM.
> A megrendelo meg vonyiiiiit, ha 500Ft-al dragabb/nagyobb uC-t akarok
> hasznalni.
A tenyek sajnos komoly dolgok, a megrendelo ket lehetoseg kozul tud valasztani:
- dragabb uC, es gyors lesz
- lassabb lesz a grafika
Ha az LCD-bol kiolvasas ciklusideje x ns vagy us, akkor annyi, ezt nem lehet
megkerulni.
>> legkevesbe hatekony. Ha tobb egymast koveto putpixel ugyanarra a byte-ra ir,
>> akkor ki lehet irni egy lepesben is. Ennek viszont az a hatranya, hogy
>> egyaltalan nem portabilis, ha mas szervezesu kijelzore kell a kod, teljesen
>> at kell irni.
> Igazad van, de amikor en agyaltam ilyen optimalizacion, arra jutottam,
> hogy az allandoan vegrehajtott feltetelvizsgalatok annyit lassitanak
> a dolgon, mint amit talan nyernek 6-8 pixel egyszeri kirakasaval.
> Persze ha csak vizszintes vonalakat rajzolok, akkor gyors...
Hat azert nem eppen. Meg ha a kijelzo olyan gyors is, hogy varakozas nelkul
lehet visszaolvasni belole, akkor mondjuk egy 8 pixel magas fuggoleges vonal
kiirasa az egyik esetben 8 olvasas + 8db OR + 8 iras, meg 1 lepesben
mindegyikbol 1db. Ha ablakkezelo rendszert irsz, akkor pedig a fuggoleges
vonal nem is annyira ritka. Es akkor meg nem beszeltunk a betutipusokrol,
ami sokkal tobb pixel.
Nem kell ebbe rengeteg feltetel vizsgalat. Fugg./vizsz. vonal, betu kiiras,
terulet feltoles (fill), igen jol optimalizalhato. A kulonfele alakzatok,
kor, egyeb vonal, persze mar nehezebb, de ezek talan nem is fontos hogy
optimalizalt legyen, ha csak egy sima GUI-t akarsz irni nem pedig
vektorgrafikus programot.
--
((( Móczik Gábor )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))
More information about the Elektro
mailing list