[elektro] McPherson, Double wishbone, Multilink stb

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Mar 14 13:03:57 CET 2009


Szali Sandor írta:
> ha megtalalod, ird meg.
> egyebkent jol emlekszem? a Daciamban dupla lengokar volt?
> de a ladaban ugye tuti az?
>
> a Porscheban meg szar McPherson, aztan melyik a jobb auto? :)
>   
eleg egyertelmu . a porsche mennyit elne tul azonos korulmenyek kozott - 
egy joval erosebb futomu , csucs anyagokbol , erosebbre meretezve - igy 
lehetne egyaltalan kozel a regebbi autokhoz .

de nezzunk egy jo peldat : rabiznad a futomuvet mondjuk az autod 
napellenzojere ? ra merned csavarozni ?
nem teljesen veletlen hogy a kocsi kulso sarkara csavarozott futomu 
sokkal nagyobb eroket terhel a kasznira , mig egy kozponti alvazhoz 
csavarozott futomu lenyegesen erosebb - nem kell a muszerfal merevseget 
belekalkulalnod a kanyar ivebe - marpedig a mcpherson vezette be a 
toronymerevitest mint kaphato alkatreszt - egy olyan problemat vezetett 
be ami eddig nem is letezett .

>> nem tudjátok mi annak az odlalnak a cime, ahol szemleletes abrakkal
>> (kanyarban fentrol, mennyire van iven stb) bemutattak a fenti
>> futomuveket?!
>>     
az ot pontos paralellogramma futomure kerestel akkor peldat . igy sem 
talalod meg ?

bye
dexter



More information about the Elektro mailing list