[elektro] McPherson, Double wishbone, Multilink stb
Charles Hoss
charles.hoss at gmail.com
Sat Mar 14 13:03:57 CET 2009
Szali Sandor írta:
> ha megtalalod, ird meg.
> egyebkent jol emlekszem? a Daciamban dupla lengokar volt?
> de a ladaban ugye tuti az?
>
> a Porscheban meg szar McPherson, aztan melyik a jobb auto? :)
>
eleg egyertelmu . a porsche mennyit elne tul azonos korulmenyek kozott -
egy joval erosebb futomu , csucs anyagokbol , erosebbre meretezve - igy
lehetne egyaltalan kozel a regebbi autokhoz .
de nezzunk egy jo peldat : rabiznad a futomuvet mondjuk az autod
napellenzojere ? ra merned csavarozni ?
nem teljesen veletlen hogy a kocsi kulso sarkara csavarozott futomu
sokkal nagyobb eroket terhel a kasznira , mig egy kozponti alvazhoz
csavarozott futomu lenyegesen erosebb - nem kell a muszerfal merevseget
belekalkulalnod a kanyar ivebe - marpedig a mcpherson vezette be a
toronymerevitest mint kaphato alkatreszt - egy olyan problemat vezetett
be ami eddig nem is letezett .
>> nem tudjátok mi annak az odlalnak a cime, ahol szemleletes abrakkal
>> (kanyarban fentrol, mennyire van iven stb) bemutattak a fenti
>> futomuveket?!
>>
az ot pontos paralellogramma futomure kerestel akkor peldat . igy sem
talalod meg ?
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list