[elektro] műszer

"L. Pásztor" seasoft at invitel.hu
Mon Jun 22 10:13:26 CEST 2009


SZIGETI Szabolcs írta:
> 12 V általában. Mellesleg lehet kapni direkt hajós műszereket, amelyeket 
> ilyen környezetben való üzemeltetésre készítettek, lehet, hogy nem érdemes 
> barkácsolni mással, mert elég hamar ki tudják lehelni a lelküket. Mondjuk, 
> ha a kabinba meg be, akkor még ok, de ha kinti a műszer, akkor nem 
> kísérleteznék, megvenném a hajóba valót.
>
>   
12V csak a nagyon kicsiken lehet, azokat nem ismerem....

"Igazi" yachtokon már ott a 230V a 24 órás generátor-üzem miatt.
Vészüzemi világításra, néha navigációs fények is, valamint generátor(ok) 
indítására meg nagyrészt 24V.
Ez nem szabvány, csak a bevett gyakorlat.

Az elműlt 30-40 évben épített "igazi" hajókon, azaz már nem a yacht 
kategóriákon is ugyanez van, csak azokon minimum 3 db szinkronizálható 
generátorral, csak 3x230V-tal és a vészüzemi akkumulátorok.

És a fenti mondat itt is nagyon igaz: lehet: nem érdemes barkácsolni
Minden elektronikát iszonyatosan be kell dobozolni. Spéci kezelőszervek, 
spéci tömszelencékkel mindenhol.
A tengervíz napok alatt megzabálja az aluminiumot, vasdoboz pillanatok 
alatt ledobja a festéket és rozsdásodik.
Müanyag doboz vetemedik, tömítése hamar megadja magát.
Csak a réz esetleg bronz és egyes spec. fémek a nyerők, annak ára meg ....
Ott is megvan annek is a kialakult gyakorlata, mit és hogy, így ezért 
(is) annyira drága.
És ott is vannak használható noname és puccos-márkás cuccok is, és ott 
is igaz a 3-5-szörös átfogás az árakban ...

--------------------------
L. Pásztor
--------------------------


More information about the Elektro mailing list