[elektro] Szervizintervallum torlese

hobilobi hobilobi at gmail.com
Wed Jun 17 22:14:52 CEST 2009


jhidvegi írta:
>>Mostanában minden autós használati utasítás ebből áll. Bár nem csoda, 
>>van
> 
> 
> Szerintem se csoda.
> Múltkor izzót cseréltem. Először nekiláttam csak natúrban, levettem a 
> fényszóró hátulján lévő tömített fedelet, de nem bírtam a csatit se 
> lehúzni az izzóról. Azt végképp nem láttam, akárhogy próbálkoztam, hogy 
> maga az izzó hogy van rögzítve.
> 
> Akkor mese nincs, lámpa kiszed. Na de ehhez a lökhárítót is le kellett 
> lazítani, ahhoz meg még elől egy műanyag elemet levenni. Csavarok elől meg 
> a keréknél... szóval félig lebontottam az autó elejét, hogy ki jöjjön a 
> lámpa. :) Ez nem igazán otthon végzendő feladat.
> 
> Aztán meglett a probléma: elkorrodált az a kötés, amin a tompított árama 
> megy, ettől felmelegedett annyira, hogy ráolvadt a műanyag a flasi részre, 
> szóval nem lehetett roncsolás nélkül leszedni az izzóról a csatlakozót.
> 
> Hab a tortán, hogy van az a kis lemez, ami megszabja, hogy kell 
> illeszkednie az izzónak a lámpába. Nem találtam itthon másmilyen izzót, 
> csak egy hibásat, nem volt rajta ez a lemez. Régi izzóról 
> satu-műanyagdarab-kalapács, lejött, az újra ráillesztettem, kissé szorult 
> hálistennek, szóval így bement. A csatit megforrasztottam.
> 
> Amikor minden kész volt, mindent visszaszereltem, akkor derült ki, hogy az 
> a kis lemez benne volt az új izzó dobozába. Valamiért lejött, nem volt 
> rendesen ráponthegesztve.
> 
> Ha szervizbe viszem, nemtom, mit tettek volna, valszleg az egész csatit 
> kicserélték volna, ha tudnak sarut préselgetni. De az is lehet, hogy 
> felnyomja úgy, ahogy van a szart az új izzóra, és még jobban 
> szétmelegszik.
> 
> hjozsi 


Szerintem az egész fényszórót meg kábeleket cserélték volna. :)


-- 
Üdv.
Szabados István



More information about the Elektro mailing list