[elektro] Szervizintervallum torlese

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Jun 16 16:31:16 CEST 2009


> Mostanában minden autós használati utasítás ebből áll. Bár nem csoda, 
> van

Szerintem se csoda.
Múltkor izzót cseréltem. Először nekiláttam csak natúrban, levettem a 
fényszóró hátulján lévő tömített fedelet, de nem bírtam a csatit se 
lehúzni az izzóról. Azt végképp nem láttam, akárhogy próbálkoztam, hogy 
maga az izzó hogy van rögzítve.

Akkor mese nincs, lámpa kiszed. Na de ehhez a lökhárítót is le kellett 
lazítani, ahhoz meg még elől egy műanyag elemet levenni. Csavarok elől meg 
a keréknél... szóval félig lebontottam az autó elejét, hogy ki jöjjön a 
lámpa. :) Ez nem igazán otthon végzendő feladat.

Aztán meglett a probléma: elkorrodált az a kötés, amin a tompított árama 
megy, ettől felmelegedett annyira, hogy ráolvadt a műanyag a flasi részre, 
szóval nem lehetett roncsolás nélkül leszedni az izzóról a csatlakozót.

Hab a tortán, hogy van az a kis lemez, ami megszabja, hogy kell 
illeszkednie az izzónak a lámpába. Nem találtam itthon másmilyen izzót, 
csak egy hibásat, nem volt rajta ez a lemez. Régi izzóról 
satu-műanyagdarab-kalapács, lejött, az újra ráillesztettem, kissé szorult 
hálistennek, szóval így bement. A csatit megforrasztottam.

Amikor minden kész volt, mindent visszaszereltem, akkor derült ki, hogy az 
a kis lemez benne volt az új izzó dobozába. Valamiért lejött, nem volt 
rendesen ráponthegesztve.

Ha szervizbe viszem, nemtom, mit tettek volna, valszleg az egész csatit 
kicserélték volna, ha tudnak sarut préselgetni. De az is lehet, hogy 
felnyomja úgy, ahogy van a szart az új izzóra, és még jobban 
szétmelegszik.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list