[elektro] [off]Olajfestek leszedes, hogyan?

hermesz zoltan hezoli at gmail.com
Tue Jun 9 22:35:18 CEST 2009


A fékolajtartály kupakjában van egy összehajtogatott gumisapka.
Az megy befelé ha kopik a fékbetét és "fogy" a fékolaj.
Tehát hermetikusan, de rugalmasan van lezárva.

<trebi at algoritmic.hu> írta (2009. június 9. 21:25):
> Charles Hoss wrote:
>> trebi at algoritmic.hu írta:
>>> jhidvegi wrote:
>>>
>>>
>>>> Tényleg, ha már itt tartunk, miért ezt a higroszkópos anyagot
>>>> választották fékfolyadéknak? Netán azért, mert ez tud minoségromlás
>>>> nélkül magas homérsékleteket elviselni?
>>>>
>>>
>>> Magas homérsékletet bír új korában, ugyanakkor hidegben se változik a
>>> viszkozitása (ciki lenne egy télen besurusödo fékfolyadék), nem
>>> korrodálja a vasat-acélt-rezet-alamónijumot, sot galvánelemet se
>>> képez két fém (pl acél-alu) között, mivel szigetelo, nem
>>> duzzasztja-oldja a gumit, muanyagot. Fékrendszerben ez mind eléggé
>>> fontos.
>>> Cserébe felszívja a vizet, ez van. Tartály fedelén át mindenképp
>>> kell neki lélegzést adni, hogy muködni tudjon a rendszer, és az elég
>>> is. Porschéknál 6 havonkénti csere az eloírás... :)
>> nekem egyik gepemen sem szellozik .
>> miert kene ?
>
> Szellozik az, csak nem vetted észre, hogy hogyan. Igyekeznek minél
> zegzugosabban bevinni a levegot.
> Szellozés meg azért kell, mert ahogy kopik a fékbetét, megy elore a
> tárcsafék dugattyúja, csökken a szint a tartályban, mert megy utána a
> fékfolyadék. Ha nem tudna levego bemenni, összehorpadna a tartály. Másrészt
> a hotágulást is kezelni kell, hegyrol lefele nem ritkán 120-140 fokosra
> melegszik a kerékhengerekben a fékfolyadék, és ettol kitágul. Hermetikusan
> zárt rendszerben a melegedéstol túlnyomás keletkezne, ami állandó, enyhe
> fékhatást adna, befognának a fékek, amíg ki nem hulnek.
>
> Trebitsch
>
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>



-- 
H.Z.



More information about the Elektro mailing list