[elektro] [off]Olajfestek leszedes, hogyan?

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Tue Jun 9 21:25:00 CEST 2009


Charles Hoss wrote:
> trebi at algoritmic.hu írta:
>> jhidvegi wrote:
>>
>>
>>> Tényleg, ha már itt tartunk, miért ezt a higroszkópos anyagot
>>> választották fékfolyadéknak? Netán azért, mert ez tud minoségromlás
>>> nélkül magas homérsékleteket elviselni?
>>>
>>
>> Magas homérsékletet bír új korában, ugyanakkor hidegben se változik a
>> viszkozitása (ciki lenne egy télen besurusödo fékfolyadék), nem
>> korrodálja a vasat-acélt-rezet-alamónijumot, sot galvánelemet se
>> képez két fém (pl acél-alu) között, mivel szigetelo, nem
>> duzzasztja-oldja a gumit, muanyagot. Fékrendszerben ez mind eléggé
>> fontos.
>> Cserébe felszívja a vizet, ez van. Tartály fedelén át mindenképp
>> kell neki lélegzést adni, hogy muködni tudjon a rendszer, és az elég
>> is. Porschéknál 6 havonkénti csere az eloírás... :)
> nekem egyik gepemen sem szellozik .
> miert kene ?

Szellozik az, csak nem vetted észre, hogy hogyan. Igyekeznek minél 
zegzugosabban bevinni a levegot.
Szellozés meg azért kell, mert ahogy kopik a fékbetét, megy elore a 
tárcsafék dugattyúja, csökken a szint a tartályban, mert megy utána a 
fékfolyadék. Ha nem tudna levego bemenni, összehorpadna a tartály. Másrészt 
a hotágulást is kezelni kell, hegyrol lefele nem ritkán 120-140 fokosra 
melegszik a kerékhengerekben a fékfolyadék, és ettol kitágul. Hermetikusan 
zárt rendszerben a melegedéstol túlnyomás keletkezne, ami állandó, enyhe 
fékhatást adna, befognának a fékek, amíg ki nem hulnek.

Trebitsch




More information about the Elektro mailing list