[elektro] GSM sebességmérés
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Thu Jul 30 18:13:40 CEST 2009
Nincs idealis.
Fugg autotol, kerektol, lengescsillapito kemenysegtol stb.
Attol h hol hasznalod a kocsit es hogyan.
(Ugyan ez igaz a futomubeallitasra is. A gyari beallitas egy mondjuk hogy
optimum...kicsit nagyobb szettartast adva ugyan pl az egyenesfutasa a kocsinak
romlik /tobbet kell gepeszkedni picit/, de sokkal kanyarodekonyabb lesz. Itt
most mm-ekrol van szo, gumikopas szempontbol jelentektelen. )
Autopalyara jobb a kemenyre fujt, mert ott nem tud elpattogni.
Ellenben jobban viseli a hirtelen kormanymozdulatokat, fekezest stb.
Kevesebbet fogyaszt, blabla.
Varosba a kemeny kifejezetten nemjo.
Szetveri a kocsit, elpattog veszfekezesnel.
Ki kell tapasztalni.
Amikor kemeny akkor olyan mintha bevasarlokocsin ulne az ember.
A kerekei az autonak kalimpalnak erzesre ossze vissza, konnyebb a kormany stb.
(máramelyik autoban...a modern szarokban semmi visszajelzes nincs az utrol...egy
dogeros szervo van benne hogy a liba tudja egy ujjal tekerni mobilozas
kozben...masodik legfontosabb elvaras a )
Ha puha akkor meg kanyarban fordul ala, oldalfal nem marad elég merev.
Meg nyulik a kocsi az uton hirtelen kormanymozdulatokra.
Nagyvonalakban....
A.
On 2009. 07. 30. 17:39, Kovács Tibor wrote:
> Szia
>
> ha már így szóba került a guminyomás, akkor szerinted mennyi az ideális?
> én általában a 2.0-t szoktam becélozni...
>
> -----Original Message-----
> From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of "L. Pásztor"
> Sent: Thursday, July 30, 2009 5:13 PM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] GSM sebességmérés
>
> Hofferek Attila írta:
>>> Számít még, hogy a kerék mennyire van felfújva.
>>>
>> Szerintem az pont nem számít. Attól még nem lesz kisebb a futófelület
>> kerülete, amin fut az úton. Vagy az is nyúlik felfújáskor?
>>
> Nagyon is számít. Minél kevésbé peres a gumi, annál inkább.
> Ha egy kicsi 165/70 x13 -as gumit 1,8-ról fújsz fel 2.5-re, akkor autó
> bő 1 centit emelkedik, mert kb. 2.5 -3 cm -rel lesz nagyobb a kerék
> átmérője.
> Peresebb guminál, a 225/40-esnél a 2.0 helyett mindig túlfűjom 2.8-ra,
> itt már csak kb. 1 cm a különbség.
>
> Namost: ha gyári 2.0-2.2 -re lenne csak fújva akkor 180-200-nál a
> sebmérő nálam is 4-5 km-rel kevesebbet mutatna.
> De a 2.8-ra fújt kerekek mellett gyakorlatilag nincs különbség a GPS és
> az óra közt.
>
> Az emberek 90%-a sztem laposabb kerekekkel jár mint kellene.
> Ezt látom nap mint nap. Tavasszal nyári gumi fel, aztán télig rá sem néz
> a guminyomásra - hacsak nem ereszt szemmel láthatóan.
> Szeptemberre az 1.8 már csak lehet hogy 1.2 lesz.
> Szemre alig látszik a különbség.....
> Csak a gumi oldalán látszik náluk a számtalan apró hajszál repedés.... a
> rendszeres lapos kerék következménye.
>
> -------------------------
> L. Pásztor
> seasoft at invitel.hu
> --------------------------
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list