[elektro] Villanyoszlop húzóerő

Király, Gyula kingkey at t-online.hu
Thu Jul 30 17:23:12 CEST 2009


Üdv!
A fene essen bele, tegnap elkezdtem válaszolni, aztán elraktam a 
piszkozatokba, de nem hagyta folytatni.
Szóval másra is válaszolok, amíg Leto ki nem hajít...:}}}

> Természetesen követlemény, hogy egy "összeszereltem" oldal is készüljön
> több fotóval, egy-egy videóval. :-) A villámvédelemről ne feledkezz meg!
>

Oké, de hol van az még??
Valaki előkaphatna egy , mondjuk 10 kW körüli, csúszógyűrűs, 750/perc 
fordulatú motort emberi áron....:}}}
( Így az asszony ellenállását is redukálni lehetne..)


> A sima samottégla
mire elég? Kiszámoltad? Szerintem jelentéktelen hő tárolására elég. <

A szüleim nyaralójában egy hőtárolós bizbasz volt, úgy 40 négyzetméter, no 
szigetelés, lapostető.
Télen se kellett megfagyni, bár meleg se volt...
Ahova tenném, 10 centi kőzetgyapot+5 centi Nikecell ( hogy a rosseb enné 
meg,akkoriban ez volt a legvastagabb kapható, most 15 centit tennék rá), a 
nagyszobában reggelre 2 fokkal melegebb van, mert én vagyok a fűtőtest...:}}

>Én ott látom a nehézséget, a megoldandót, hogy a cuccnak állandóan
szélirányba kell állnia, és folyamatosan lapátszöget állítgatnia, hogy
kijöjjön belőle a max teljesítmény kis szélnél, ha meg kezd a szél egyre
nagyobb lenni, az ellen is kellő védelmet tudjon felmutatni, méghozzá nem
manuálisan, hanem automatikusan. Az is jó lenne, ha nem valami lehetetlen
áttétel zabálná fel az energiát, hanem a generátor venné be.<

Én nagyon régen eldöntöttem, ha netán belefogok, akkor derékszögű lehajtás 
lesz, két okból: egyrészt nem kell a bitang áramot/feszejt valami forgó 
ezen-azon kivezetni, hanem a generátor az eget nézi, szilárdan rögzítve van, 
valamint a vihar esetén( mindent kétszer mond, mindent kétszer mond) kettő 
darab, szintén bontóból valósi tárcsafékre zuhan rá valami súly.
Így a tengely megáll, a cucc meg kiforgatja magát a szélből.
Mondanom se kell, mindkét tárcsafék külön helyről kapja az izgalmat...
Aztán majd feloldom.

Ezért írtam, hogy a BMW X3 első differenciálműve, amire 30 kW-ot mondanak, 
pont jó lehet.
Úgy 3.8 körüli az áttétel, az indulási nyomatékát még meg kell mérnem, de 
szerintem pöpec.

>Hogy mennyire számít minden, csak egy példa a saját területemről.
Megkértek, hogy nézzem már meg a régi egyenirányítóikat, hogy milyen
hatásfokú, érdemes-e fejleszteni. Magam is meglepődtem, hogy egy trafó meg
egy pl tirisztoros vagy diódás egyenirányító milyen szar tud lenni.<

Elnézve a neten a szélkerekes versenyzőket, nagyon rájuk férne egy 
kapcsolóüzemű akkutöltő, ami kis fesztől nagyonnagy feszig böcsülettel 
töltené az akkukat...:}}
( Mindig Te jutsz az eszembe....:}}})

De a lényeg: NEM változó állásszög kell, mert a lapát optimális munkapontja 
az ún. gyorsjárási tényezőnél van.
Vagyis a kerületi sebesség valahányszorosa a megfújási sebességnek. Mindig.
A szélsebesség gorombán változik( ezért nem jók semmire a bolti mérőkék), 
hiszen a szélkeréknek a lehetőség szerint követnie kellene a szélsebességet.
Na, ezt legegyszerűbben egy fűtőtest, mint terhelés, de akár egy egyenáramú 
betéttel megáldott( akár egy akkumulátor) inverter is meg tudja oldani, némi 
ész támogatásával.
Hogy mámegint a hjózsira szoktam ilyenkor gondolni???

Ja, azt meg mondanom se kell, nagyon hülyén kinéző szélkerekem lesz, ha 
lesz.
Ugyanis a teljesítmény( az elméleti) a lapátok által súrolt felülettel 
arányos. Namost én a fél átmérőt el fogom hagyni, a felület 25%-al csökken, 
ellenben minima fele a lapátköltség...:}}
( Bosnyák keréknek neveztem el, a kopasznyakú tyúkok nyomán....}}}

....}}
Ennyi, mert Leto kiszór a hóra.

Gyula



More information about the Elektro mailing list