[elektro] Villanyoszlop húzóerő
Király, Gyula
kingkey at t-online.hu
Thu Jul 30 17:23:12 CEST 2009
Üdv!
A fene essen bele, tegnap elkezdtem válaszolni, aztán elraktam a
piszkozatokba, de nem hagyta folytatni.
Szóval másra is válaszolok, amíg Leto ki nem hajít...:}}}
> Természetesen követlemény, hogy egy "összeszereltem" oldal is készüljön
> több fotóval, egy-egy videóval. :-) A villámvédelemről ne feledkezz meg!
>
Oké, de hol van az még??
Valaki előkaphatna egy , mondjuk 10 kW körüli, csúszógyűrűs, 750/perc
fordulatú motort emberi áron....:}}}
( Így az asszony ellenállását is redukálni lehetne..)
> A sima samottégla
mire elég? Kiszámoltad? Szerintem jelentéktelen hő tárolására elég. <
A szüleim nyaralójában egy hőtárolós bizbasz volt, úgy 40 négyzetméter, no
szigetelés, lapostető.
Télen se kellett megfagyni, bár meleg se volt...
Ahova tenném, 10 centi kőzetgyapot+5 centi Nikecell ( hogy a rosseb enné
meg,akkoriban ez volt a legvastagabb kapható, most 15 centit tennék rá), a
nagyszobában reggelre 2 fokkal melegebb van, mert én vagyok a fűtőtest...:}}
>Én ott látom a nehézséget, a megoldandót, hogy a cuccnak állandóan
szélirányba kell állnia, és folyamatosan lapátszöget állítgatnia, hogy
kijöjjön belőle a max teljesítmény kis szélnél, ha meg kezd a szél egyre
nagyobb lenni, az ellen is kellő védelmet tudjon felmutatni, méghozzá nem
manuálisan, hanem automatikusan. Az is jó lenne, ha nem valami lehetetlen
áttétel zabálná fel az energiát, hanem a generátor venné be.<
Én nagyon régen eldöntöttem, ha netán belefogok, akkor derékszögű lehajtás
lesz, két okból: egyrészt nem kell a bitang áramot/feszejt valami forgó
ezen-azon kivezetni, hanem a generátor az eget nézi, szilárdan rögzítve van,
valamint a vihar esetén( mindent kétszer mond, mindent kétszer mond) kettő
darab, szintén bontóból valósi tárcsafékre zuhan rá valami súly.
Így a tengely megáll, a cucc meg kiforgatja magát a szélből.
Mondanom se kell, mindkét tárcsafék külön helyről kapja az izgalmat...
Aztán majd feloldom.
Ezért írtam, hogy a BMW X3 első differenciálműve, amire 30 kW-ot mondanak,
pont jó lehet.
Úgy 3.8 körüli az áttétel, az indulási nyomatékát még meg kell mérnem, de
szerintem pöpec.
>Hogy mennyire számít minden, csak egy példa a saját területemről.
Megkértek, hogy nézzem már meg a régi egyenirányítóikat, hogy milyen
hatásfokú, érdemes-e fejleszteni. Magam is meglepődtem, hogy egy trafó meg
egy pl tirisztoros vagy diódás egyenirányító milyen szar tud lenni.<
Elnézve a neten a szélkerekes versenyzőket, nagyon rájuk férne egy
kapcsolóüzemű akkutöltő, ami kis fesztől nagyonnagy feszig böcsülettel
töltené az akkukat...:}}
( Mindig Te jutsz az eszembe....:}}})
De a lényeg: NEM változó állásszög kell, mert a lapát optimális munkapontja
az ún. gyorsjárási tényezőnél van.
Vagyis a kerületi sebesség valahányszorosa a megfújási sebességnek. Mindig.
A szélsebesség gorombán változik( ezért nem jók semmire a bolti mérőkék),
hiszen a szélkeréknek a lehetőség szerint követnie kellene a szélsebességet.
Na, ezt legegyszerűbben egy fűtőtest, mint terhelés, de akár egy egyenáramú
betéttel megáldott( akár egy akkumulátor) inverter is meg tudja oldani, némi
ész támogatásával.
Hogy mámegint a hjózsira szoktam ilyenkor gondolni???
Ja, azt meg mondanom se kell, nagyon hülyén kinéző szélkerekem lesz, ha
lesz.
Ugyanis a teljesítmény( az elméleti) a lapátok által súrolt felülettel
arányos. Namost én a fél átmérőt el fogom hagyni, a felület 25%-al csökken,
ellenben minima fele a lapátköltség...:}}
( Bosnyák keréknek neveztem el, a kopasznyakú tyúkok nyomán....}}}
....}}
Ennyi, mert Leto kiszór a hóra.
Gyula
More information about the Elektro
mailing list