[elektro] stepper

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Thu Jul 16 18:22:04 CEST 2009


ha 8 drotja van, akkor 
a) feltekercset haszanal bipol meghajtassal. mivel kisebb az induktivitas, magasabb fordulatot tud elerni, a nevleges aramot tolhatja rajta (6drottal is mukszik)
b) a ket feltekercset sorbakotve hasznalja bipol meghajtassal. (ez 6 drotossal is mukszik). ekkor is marad az aram, de joval nagyobb tapfesz kell, vagy azonos tapfesszel mar nem fogja tudni a meghajto elerni az aramot nagyobb fordulaton. viszont a nyomatek no, hiszen a magnester duplaja lesz.
c) csak 8vez motorral: a ket feltekercset parhuzamosan koti. igy dupla aramot tolhat, no a nyomatek, es jol fog menni nagy sebessegen is. 

raadasul a bipol vezerlonek tobb lehetosege van a kikapcsolt tekercsbol kulturaltan/tervezetten eltuntetni az energiat, ami tovabbi max fordulat novekedest eredmenyezhet.

vajk




________________________________
From: Adam Huszar <adam.huszar at machinnov..com>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Thursday, 16 July, 2009 16:18:48
Subject: Re: [elektro] stepper

> Amit az unipolárisról írtál: ha bipolárisként használom, a gyári
> unipolárisnak megadott áramértéket 1,4-el lehet szorozni (vagy mennyivel)?

Na várj! A motorra írt áramértéket nem lépheted túl semmiképpen.
Attól, hogy a teljes tekercselést használod, nem csak a felét, még
ugyanaz marad a rézdrót keresztmetszete, ami az állórészen van.
Egyszerűen csak több a tekercs, így nagyobb a gerjesztés. Tehát nem a
megengedhető áram lesz nagyobb bipoláris meghajtásnál, hanem a
nyomaték.

Ádi

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



      


More information about the Elektro mailing list