[elektro] Gaz helyett villany sincs.. Akku kerdes..

Stolmár Tamás knight at borsodi.qualitis.hu
Thu Jan 8 19:25:55 CET 2009


Apám Audi 100-asában is egy EXXIDE totál zárt akku van az ülés alatt.
2000 telén vettük ha jól emlékszem.

Az utóbbi két télen már elég karcsú volt,
apám vett egy conrad-os napelemes töltot - fixen be van építve - , az 
csepptölti egy picit ha kint áll.
Oszerinte a napelemes tölto segített. Végül is még indul...

Nekem a diesel merciben (w123) nagy Banner volt,
volt olyan amikor 3 percig kellett köszörülni amig beindult (kompresszió 
helyett hideg volt).
Az akku szó nélkül vitte.
És végül mindig beindult.

Ismeros volvó nyugalmi áramfelvétele majdnem 800mA!!!
Nem elírás, kimértük.
Immobilizer+rádió+riszasztó+minden kiskutyafüle.
Lehet hogy ez a baj.




----- Original Message ----- 
From: "mpityu" <elektrolista at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, January 08, 2009 2:19 PM
Subject: Re: [elektro] Gaz helyett villany sincs.. Akku kerdes..


Hali!

Az auto nyugalmi arama valtozik, de max 70-80mA (GSM+GPS riogato, radio, 
stb) Ez azert 1
napi lemeriteshez keves :)

Toltes 13,8-14,2 (fordulatszam fuggo) Ezt en jonak ertekelem.. Alapjaraton 
13,8, de 1000rpm
kornyeken 14,0-14,1

Az akku egyebkent opelhez hiven GM volt, mert anyam corsajaban a gyari! 
1995-os GM
akkut 2007 szeptembereben csereltem ki, elovigyazatossagbol! mondvan jon a 
tel..
kiszerelesig tokeletesen muzsikalt.. Nem kellett volna selejteni :) lehet 
rekorder akku volt :)
Most ugyan ilyen van abban is, mint az enyemben..

udv:mpityu

On 8 Jan 2009 at 13:29, potyo wrote:

> A hidegt"ol nem pusztul meg az akku, s"ot ha áll, akkor jobb ha hidegben
> áll (persze az más, hogy ilyenkor az indítóárama is kicsi). Volt
> szerencsém nekem is ócska akkukhoz, de azok autóban is kihúztak 3-3,5
> évet, traktorban 2-2,5-öt (ezekre két év garancia volt). Az Exide
> akkut csak ajánlani tudom, eddig senkit"ol nem hallottam vissza, hogy
> probléma lenne velük.
>
> Töltés után ne tedd vissza az akkusarukat, és hagyd úgy állni éjszaka.
> Így reggel megtudod, hogy tényleg az akku a hibás, vagy az autó
> leszívja az akkut. Mérhetsz áramfelvételt is, amikor nincs semmi
> bekapcsolva az autón, de ez ugye id"oszakos hibát elfedhet. Hogy
> reggelre lemerüljön, ahhoz legalább 1A áramfelvételnek kell lennie.
> Anélkül meg esetleg néhánytíz mA-nek szabad folynia.
>
> mpityu <elektrolista at freemail.hu> írta (2009. január 8. 13:16):
> > Sziasztok!
> >
> > A rohadt elet allna az auto akkukba.. :)
> >
> > 2 hete jart le az akku garija, meg is pusztult.. tegnap tolton volt, ma 
> > reggel mar inditozasnal
> > az immo relejenek nem volt benne eleg szufla..  Pedig nem is tescoban 
> > vettem :D
> >
> > Szoval picit unom a suru akku vasarlasokat.. gondoltam veszek valami 
> > rendeset..
> >
> > exide maxxima.. velemenye van valakinek? draga, de ha valoban olyan, 
> > mint a reklam, akkor
> > tojom le, 5 ev alatt bejon az ara :)
> >
> > az eredeti akku sima 55Ah, toltes Ok, se alul, se tultoltes nincs.. 
> > egyszeruen hidegben van az
> > auto, es pusztul az akku..
> >
> > udv:mpityu
> >
> > -----------------------------------------
> >          elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]




More information about the Elektro mailing list