[elektro] A technika o:rdo:ge
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Mon Dec 7 19:13:07 CET 2009
Automatanal is.
Mint a trafonal az automatanal a nyomatekkonverter szepen a 7e-ren max
teljesitmenyen (kb itt a max 6-8e kozott benzineseknel) porgo motor
teljesitmenyet leteszi kisebb fordulatu nagyobb nyomateku formaban a kerekre.
Kezivaltonal ez a kuplungon hove alakul, a sok ertekes energia pont a valtas alatt.
Automatanal meg a turbina/citrom/nyomatekkonverterben (kinek hogy tetszik :)
eleg jo hatasfokkal "transzformalodik".
10 eve az automatak pedig kezzel is kapcsolhatoak. Kb kivetel nelkul.
Gyorsak, leszabalyzas korul is vigan pakolaszhatod nem szol semmit stb.
Es amikor slip helyzetben van (valtas, gyorsitas korul) CVT valtokent
viselkedik. Amit az emberek nem szeretnek mert a fuluket becsapja.
(Felporog a motor de a kocsi nem annak utemeben megy...viszont eleg durvat
gyorsul...mert letranszformalja a magasabb fordulathoz tartozo teljesitmenyt.)
-
ABS - szet kell huzni egyik jeladot, es maris nincs :)
Telen rendszeresen csinalom mikor sielunk, es a falvak kozott csámborgunk.
(Autopalyan vissza. Oda jó)
Egyszer majdnem lezuztam a hegyrol miatta.
Kb 5-tel mentem es fekezni akartam. Kocsi nem allt meg egyszeruen.
Szerencsere az utmenti hoturas megfogta.
Jegre futott a ho alatt es nem tudta felturni maga ele a havat.
Kormanyozni nem lehetett, kezifekre keresztbeallt volna, 1-esben volt motorfek
sem jatszott.
-
ESP menten, van ami jó tud lenni, pedig elektromos: :)
Aktiv felfuggesztes:
Lancianal szethuztam a lengescsillapito tekercset minap.
A rendszer automatikusan a legkemenyebb fokozatba kerult mintha passziv
felfuggesztes lenne kemeny gatlokkal.
Pampogott egyet hogy skyhook system fault, de semmi tobb.
Eleg erdekes elmeny volt ahogy a 2 tonnas dög egy pattogos relative sportos
valamivé változott.
Aztan utanaolvasgattam a dolognak.
"This system debuted in 2001 as an option on upmarket cars such as the Maserati
3200 Coupe, Ferrari Modena and the BMW 7 Series, then spread to the Audi A8, the
Porsche Cayenne, VW Phaeton and Touareg"
Lanciaba 2002-be került be, bevalt, na már a C szegmenses kocsikba is kerheto.
"VW Golf, Opel/Vauxhall Astra and the new Ford Focus "
http://www.ae-plus.com/Technology%20Topic/tt-techtopic-1.htm
Matekjat is fel lehet lelni.
A rendszernek sokkal jobb az "utkovetokepessege", nem pattog el a kerek, hanem
kepes sokkal inkabb az utra nyomni a kereket minden korulmeny kozott. Ez
fekezesnel pl nagyon nem mindegy.
ABS gyakorlatilag alig szolal meg meg veszfekezesnel is. Hallom ahogy sikit a
gumi es neha be-be daral egy pillanatra az ABS.
De nem ugy mint az Alfanal hogy a passziv felfuggesztes miatt ha egyszer
megszolal akkor onnantol nem tul kellemes a helyzet. (Ertheto, total sokkot kap
az egesz, hirtelen eltunik a fekhatas... -> beleng) Ezt utalom en is.
http://www.waset.org/journals/ijmiae/v2/v2-4-39.pdf
Ez jol mutatja a passziv aktiv felfuggesztes rezonanciaja kozti kulonbseget.
256. oldal.
vagy:
257. oldal /c abra (a gumi torzulas, ahogy szepen felveszi az
utegyenetlenseget...a passziv rendszernel meg kvazi "elpattog", merev marad a gumi.)
Szóval aki autót tervez venni erdemes CDC-s kocsit nezni.
(Constant Damping Control) Kellemes mellekhatasai vannak a dolognak.
ABS elviselheto, nem pattog el egy sportosra hangolt kocsi vele rossz uton,
hamarabb megall, kanyarban stbilabb - rakemenyit a terhelt oldalra stb.
A.
On 2009. 12. 07. 17:59, L. Pásztor wrote:
> Hááát, ezt a videojátékot (legalábbis ennyibo"l ítélve) meghagyom másnak ...
> Szeretek én vezetni.
> Szeretem a kéziváltót (ha jó az áttétel) és nem szeretem az automatát
> Én mondom meg 4000 nél vagy 6500-nál váltsak.
>
More information about the Elektro
mailing list