[elektro] Gyertya szikraköz
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Tue Aug 4 21:57:41 CEST 2009
Nagy Zoltán wrote:
> egyik pillanatról a másikra szokott meghalni. De akkor mi lehet? Elég a
> hozzá, úgy gondoltam megehette a gyertya elektródáját
> noha még csak 30.000 volt a gyertákban. Kivettem őket, mindegyiknek 1.05
> volt a hézagja. Lekalapáltam 0.75-re és láss csodát
> újra jó a tütü. Illetve sokkal de sokkal jobb de még nem 100%. Az lenne
> a kérdésem egy hozzáértőhöz, hogy mekkora lehet
> az ideális hézag? A gyertyákat autósboltban szoktam venni, elvileg a
> hőértéke stimmel a típusa NKG. Menjek még lejjebb?
> Meddig? Nem szeretném tönkretenni a trafókat. Esetleg van itt valaki aki
> piaci alapon megnézné a kocsit?
> A szerelőmmel igazándiból meg vagyok elégedve de ebben a témában nem
> igazán spiller.
Nagy spiler ebben en sem vagyok, de tobb dolog is lehet:
- olyat vegyel, amilyen bele valo (hoertek), jonak kell lennie.
- palatina elektrodas gyertya, ez allitolag garantalt 100ezer km-t
kibir. Egy normal gyertyatol nem biztos hogy rossz a 30ezer, igy viszont
lehet hogy draga lesz a platina a ~6x araval...
- az elektrodahezag szerviz manualban benne szokott lenni, de az
NGK-nal gyarilag ez be van allitva, tehat annyira kalapald, amennyi egy
uj gyertya.
- egy jo trafo 3 centis szikrat tud huzni, persze kompresszio alatt
minden mas, de szerintem 1-2 tizedmm nem kene hogy gondot okozzon a
motor mukodeseben, meg a trafo sem valoszinu hogy emiatt menne tonkre.
- ezer eves gyertyakabeleket, gyujtaselosztot (ha van) atnezted,
cserelted mar?
- erdemes lenne a keveresi aranyt ellenorizni, mert ha nem jo
(szegeny), akkor nyirhatja a gyertyakat (meg mellesleg a szelepeket)
- egyeb hiba. Lehet hogy kellene egy rendes villamossagi
felulvizsgalat. Olyan emberrel, aki tudja hogy mukodik egy motor, van
elkepzelese hogy egy EFI rendszerben kulonfele hibak hogy
jelentkezhetnek, nem pedig kizarolag az OBD-2 diagnosztikai csatit ismeri...
(legutobbi motorgeneralnal az ECU testkabelt elfelejtettuk felrakni,
csak hozzaert a blokkhoz. Ment az auto, viszonylag jol, csak neha nem
indult oninditoval, betolva viszont poccre, melegedett a motor, a vilag
lefurcsabb problemai jottek elo... Egy szar kis "kontakthiba". :-)
More information about the Elektro
mailing list