[elektro] Gyertya szikraköz

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Tue Aug 4 21:53:50 CEST 2009


A kisebb gyertyahézaggal a gyújtásproblémákat lehet orvosolni, tüneti 
kezelés jelleggel. Ha rendben van a trafó, meg minden egyéb is, akkor ennek 
1 mm a gyári hézaga, ha jól böngészem a Datát.
Amúgy lemehetsz 0.6-ra, ha ott stabilan működik. De sajnos az NGK, amióta az 
van rajta, hogy Made in France, nem az igazi. Állj át Nippon Denso 
gyertyára, az még rendben van. :)

Trebitsch


Nagy Zoltán wrote:
> Sziasztok!
>
> Nem igen akart menni a kocsi. (Mitsubishi Carisma 1.6 v16) A
> gyújtótrafója a gyenge pontja, elég sok volt már cserélve.
> Egyik alkalommal amikor nem a szervizben hanem én cseréltem a
> gyertyákat észrevettem, hogy jó lett az autó. Aztán egy idő
> után megint elkezdett rángatózni alacsony fordulaton és gyengébb is
> lett. Mondom, ez nem lehet trafó mert az általában
> egyik pillanatról a másikra szokott meghalni. De akkor mi lehet? Elég
> a hozzá, úgy gondoltam megehette a gyertya elektródáját
> noha még csak 30.000 volt a gyertákban. Kivettem őket, mindegyiknek
> 1.05 volt a hézagja. Lekalapáltam 0.75-re és láss csodát
> újra jó a tütü. Illetve sokkal de sokkal jobb de még nem 100%. Az
> lenne a kérdésem egy hozzáértőhöz, hogy mekkora lehet
> az ideális hézag? A gyertyákat autósboltban szoktam venni, elvileg a
> hőértéke stimmel a típusa NKG. Menjek még lejjebb?
> Meddig? Nem szeretném tönkretenni a trafókat. Esetleg van itt valaki
> aki piaci alapon megnézné a kocsit?
> A szerelőmmel igazándiból meg vagyok elégedve de ebben a témában nem
> igazán spiller.
>
> NagyZé
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc] 



More information about the Elektro mailing list