[elektro] 2 akku, toltes
Charles Hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Apr 30 22:55:22 CEST 2009
Moczik Gabor írta:
> Charles Hoss wrote:
>
>>> Logikusnak tűnik, és akár teljesen jó is lehet, 6-10Ah tutira elég egy
>>> indításra, viszont nem hiszem, hogy egy 6-10Ah zselés akksi hosszútávon
>>> honorálja a 100A-es áramkivéteket.
>>>
>>>
>> ami a motoromban van az 12 Ah , 190 CA .
>>
>
> Közben megnéztem a neten az akkukínálatot, hirtelen nekem a szünetmentesbe
> való akkuk ugrottak be, de már látom hogy ezek masszívabb darabok, és a
> méretválaszték is kellemes. A vicc az egészben, hogy amit vettem 50Ah-s
> Exide akkut, az kisebb mint a gyári 55Ah, lehet hogy maradt is mellette
> annyi hely, hogy befér egy ilyen.
>
csinalj ra valami massziv akku vedelmet , mert egy exide megerdemli az
odafigyelest . nagyon jo akku .
>>> Hátrány, hogy így a reléken átfolyik az indító áram is, bár gondolom
>>> termikusan kibírja, kapcsolnia meg nem kell.
>>>
>>>
>> nem kell atfolynia . az oninditoban mar van rele :)
>> annak a vastag kabelet oda kotod ahova akarod .
>>
>
> Ja, de ha a nagy akkura kötöm, és abban valamiért nincs elég szufla, akkor
> átfolyik, ha a kicsire kötöm, és valamiért kevés a 10Ah, akkor meg azért
> folyik át. Ez ugye mindkettő rendkívüli eset. :-)
> Két évente 1 alkalmat meg kibír az a relé.
>
nem folyik at . ahogy en kotottem ugy tenyleg nem volt ezzel gond .
az akkuba meno kabelek : fold
a pozitiv oldalon pedig harom kabel : onindito (egyszal vastag kabel)
toltes (kozepvastag)
pdc - gyujtas , a legvekonyabb kabel , innen megy minden , a
biztositektablara megy .
ha beteszel meg egy akkut es a toltes szal osztasat megoldod , akkor
lesz rajta egy fold ,
toltes , onindito es egy gyujtas legyokolve mindentol . errol indit ,
errol megy az injektor , errol gerjeszt .
a gyujtassal behuzol egy relet - igy a gyujtasrol meno extrak mar a
masik akkurol mennek , a gyujtas nelkuliek pedig fixen ra vannak kotve a
masik peldanyra .
ha tutira akarsz menni , akkor annyit erdemes meg megcsinalni (bar en
nem tennem) egy sima aramtalanito kapcsolo kell ami rovidre zarja a ket
pozitiv sarut .
>> vizet es a zselesek nem utantolthetoek . 13.8 max a doksi szerint , de
>> elviseli a 14.4-et harom-negy evig , csak utana hirtelen hal meg .
>>
>
> Akkor mégiscsak dióda kéne?
>
> Múltkor írta valaki, hogy ezek a zárt, gondozásmentes akksik úgy vannak
> kialakítva, hogy bírják a 14.4V-ot, módosítás nélkül beépíthetők a régi
> rendszerekbe.
>
be , allitolag . a motorom 14.4-re tolt . gyarilag zseles van benne .
a mitsubishiben 14.7-re toltott gyarilag , tokeletes cucc volt - de a
kereskedo szerint a spiralcellasokat nyirja - nem birnak ki egy
garancialis periodust . hiszek neki .
a jeep 14.5-re , az birja a spiralcellas exide-et
nem tudom hogy a 13.8 milyen , de az akku oldalan ez volt felirva - igy
elhiszem . van bennuk allitolag valami rekombinacios cucc , de nehezen
hiszem el hogy ettol "kiforralhatatlan" lett az akku . a mitsu epp erre
bizonyitek .
> Neten hirtelen Banner Bike Bull AGM-et, meg Yuasa-t találtam, adatlap nélkül...
>
CA alapjan valassz . a kapacitas boven eleg . vagy keress egy olcso pok
akkut :) nalad ugysem az auto sulya szamit gondolom - nekem is - is . a
kompatibilitas es a suly .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list