[elektro] 2 akku, toltes

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Thu Apr 30 22:55:22 CEST 2009


Moczik Gabor írta:
> Charles Hoss wrote:
>   
>>> Logikusnak tűnik, és akár teljesen jó is lehet, 6-10Ah tutira elég egy 
>>> indításra, viszont nem hiszem, hogy egy 6-10Ah zselés akksi hosszútávon 
>>> honorálja a 100A-es áramkivéteket.
>>>   
>>>       
>> ami a motoromban van az 12 Ah , 190 CA .
>>     
>
> Közben megnéztem a neten az akkukínálatot, hirtelen nekem a szünetmentesbe 
> való akkuk ugrottak be, de már látom hogy ezek masszívabb darabok, és a 
> méretválaszték is kellemes. A vicc az egészben, hogy amit vettem 50Ah-s 
> Exide akkut, az kisebb mint a gyári 55Ah, lehet hogy maradt is mellette 
> annyi hely, hogy befér egy ilyen.
>   
csinalj ra valami massziv akku vedelmet , mert egy exide megerdemli az 
odafigyelest . nagyon jo akku .
>>> Hátrány, hogy így a reléken átfolyik az indító áram is, bár gondolom 
>>> termikusan kibírja, kapcsolnia meg nem kell.
>>>   
>>>       
>> nem kell atfolynia . az oninditoban mar van rele :)
>> annak a vastag kabelet oda kotod ahova akarod .
>>     
>
> Ja, de ha a nagy akkura kötöm, és abban valamiért nincs elég szufla, akkor 
> átfolyik, ha a kicsire kötöm, és valamiért kevés a 10Ah, akkor meg azért 
> folyik át. Ez ugye mindkettő rendkívüli eset. :-)
> Két évente 1 alkalmat meg kibír az a relé.
>   
nem folyik at . ahogy en kotottem ugy tenyleg nem volt ezzel gond .
az akkuba meno kabelek : fold
a pozitiv oldalon pedig harom kabel : onindito (egyszal vastag kabel)
toltes (kozepvastag)
pdc - gyujtas , a legvekonyabb kabel , innen megy minden , a 
biztositektablara megy .
ha beteszel meg egy akkut es a toltes szal osztasat megoldod , akkor 
lesz rajta egy fold ,
toltes , onindito es egy gyujtas legyokolve mindentol . errol indit , 
errol megy az injektor , errol gerjeszt .
a gyujtassal behuzol egy relet - igy a gyujtasrol meno extrak mar a 
masik akkurol mennek , a gyujtas nelkuliek pedig fixen ra vannak kotve a 
masik peldanyra .
ha tutira akarsz menni , akkor annyit erdemes meg megcsinalni (bar en 
nem tennem) egy sima aramtalanito kapcsolo kell ami rovidre zarja a ket 
pozitiv sarut .
>> vizet es a zselesek nem utantolthetoek . 13.8 max a doksi szerint , de 
>> elviseli a 14.4-et harom-negy evig , csak utana hirtelen hal meg .
>>     
>
> Akkor mégiscsak dióda kéne?
>   
> Múltkor írta valaki, hogy ezek a zárt, gondozásmentes akksik úgy vannak 
> kialakítva, hogy bírják a 14.4V-ot, módosítás nélkül beépíthetők a régi 
> rendszerekbe.
>   
be , allitolag . a motorom 14.4-re tolt . gyarilag zseles van benne .
a mitsubishiben 14.7-re toltott gyarilag , tokeletes cucc volt - de a 
kereskedo szerint a spiralcellasokat nyirja - nem birnak ki egy 
garancialis periodust . hiszek neki .
a jeep 14.5-re , az birja a spiralcellas exide-et
nem tudom hogy a 13.8 milyen , de az akku oldalan ez volt felirva - igy 
elhiszem . van bennuk allitolag valami rekombinacios cucc , de nehezen 
hiszem el hogy ettol "kiforralhatatlan" lett az akku . a mitsu epp erre 
bizonyitek .
> Neten hirtelen Banner Bike Bull AGM-et, meg Yuasa-t találtam, adatlap nélkül...
>   
CA alapjan valassz . a kapacitas boven eleg . vagy keress egy olcso pok 
akkut :) nalad ugysem az auto sulya szamit gondolom - nekem is - is . a 
kompatibilitas es a suly .


bye
dexter



More information about the Elektro mailing list