[elektro] 12V/35A rele

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Thu Sep 11 12:15:46 CEST 2008


Ismeros problema. Volt egy autom ahol a gyujtas automatikusan zarta az ajtokat , oltotta a lampakat stb . 

Gyujtaslevetel utan a futomotor lendulete meg masodpercekig kepes ellatni minden gyujtaskori fogyasztot. 

Bye
dexter

-----Original Message-----
From: vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>
Sent: Thursday, September 11, 2008 11:43
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] 12V/35A rele

koszi. persze, en a programozo agyammal csak saccoltam (rosszul) a feszt meg a jelenseget, csak jelezni akartam, hogy ebbe az iranyba kellene menni, nem a nagyobb es nagyobb relek keresesebe. 

abban a szivattyuban, meg a csovekben mozgatott folyadekban tok nagy mozgasi energia van. leallas kozben, annak egy resze elektromos aramma alakul. mivel a kialakulo indukalt fesz eleg nagy, siman fenntarthatja az 1-2mm ivet a pogacsak kozott huzamosabb ideig.

vajk



----- Original Message ----
From: hg12345 <hg12345 at freemail.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Thursday, 11 September, 2008 8:43:07
Subject: Re: [elektro] 12V/35A rele

A relé beégést nem a kapcsolt eszköz önindukciója okozza (vissza 
rugás) amúgy nem 800V :-) az eszköz sebességétől függően 5-20Kv 
között változhat minél gyorsabb mechanikus része az eszköznek annál 
nagyobb a diracdelta impulzus. Ez megszüntethető megfelelő méretú  
tranzien szupressorral P6K vagy P1.5K ill ennél nagyobb eszközökkel, 
vagy varisztorral a kapcsolt eszköz táppontjaira közvetlenül kötve

A jelenség: igen kormos a pogácsa környéke, ill a felülete szürke és 
egyenetlen. Nagyon sok kapcsolás után megnő a kapcsolófelület 
ellenállása és melgedni kezd, ekkor a hozzáveztő bronzrugó 
elszineződik.

--------------------------------------------------------------------------------

A pogácsa beégést inkább a segédfázisú motorok okoznak, itt a 
segédfázist eltoló kondenzátorok a beégés okozói. A jelenség igen 
egyszerű, bekapcsoláskor a kondenzátorok zárlatként viselkednek, egy 
rosszúl megválasztott relé esetén könnyen meghaldja a maximális 
kapcsolási áramot. Ez függ váltóáram esetén a bekapcsolás fázisától.
Nem mindig jelentkezik elsőre.

A jelenség: majdnem új pogácsa összeég (pontheged) csavarhuzó 
nyelével megütve szétválik. (ez után már használni nem érdemes) 
Szétszedés után fényes felületű pogácsán egy látható kráter, nincs 
korom és nincs elszínezödve a hozzávezető rugó.

--------------------------------------------------------------------------------

A jelfogó által kapcsolható áram (föleg amit ráirnak) az néhány ezer 
vagy max 50-100E max terhelésű elektromos kapcsolásra vonatkozik. A 
kapcsolási szám amit megadnak ez mechanikus (üresjárási) 1-10M 
kapcsolás. Az igazság a kéziköny végén görbékből kiolvasható!
Sajnos ez se teljesen igaz, mert ezt is befolyásolja a behuzási erő és 
kapcsolási sebesség.

A behuzási erő a tartos meghúzási feszültséggel állítható. Erre adnak 
egy alsó minimum értéket is általában a tártási feszültség 50%*Unév 
itt már közelse tud annyit a relé, de energia takarékos rendszerekben 
ezt a technikát használják (1/4 teljesitmény)

A a behuzási sebesség növelhető a jelfogók kibirnak 25-40% többlet 
feszültséget, de ez csak a sebességet növeli, a meghuzási erőt nem. 
Ha túl nagy feszültséggel húzod meg prellezhet, ez se jó.

Sajnos az elengedési sebesség nem állítható ez csak a rugóerőtől függ.
Az ivoltásra csökkentésére csak az iv hosszának növelése ad 
megoldást, erre az elengedés után egy beúgró müanyag nyelvet 
használnak ami az iv utját jelentösen meghosszabítja. Ezeket 
mágneskapcsolókban használják.

_______________________________________
A Genertelnél elfelejtheti, amit eddig a casco díjakról gondolt. Hogy miért? Járjon utána, kérjen ajánlatot most!
http://ad.adverticum.net/b/cl,1,6022,249296,296182/click.prm


-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



      
-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list