[elektro] 12V/35A rele
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Thu Sep 11 00:12:05 CEST 2008
nyilvan nem vegig 100kW a teljesitmeny
nemtudom mennyire kicsi es aramvonalas az az auto, de egy atlag masfel tonnas kombinak a 150-el haladashoz eleg 50-60LE.
vajk
----- Original Message ----
From: Varsanyi Peter <varsanyi at t-online.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Wednesday, 10 September, 2008 23:04:12
Subject: Re: [elektro] 12V/35A rele
Sziasztok!
>>nem lehet, hogy nem az a gond, hogy nem eleg sok amperes a rele, hanem
>>hogy az a bazinagy szivattyu irtoztato induktiv lokest kuld kikapcskor?
>>mert hogy indulni 70A meg uzemi 35A az egy dolog, ha megszakitaskor tol
>>800V DC-t.
>Az az igazsag, hogy az analog dolgok nekem nem nagyon mennek. Hogy mi
>jatszodik le azt nem tudom de azt igen, hogy akkora relek egtek el aminek
>szerintem nem lett volna szabad.
Biztos lehetsz benne, hogy az érintkezõ kikapcsoláskor ég le, ugyanis ha
bekapcsoláskor olvadna meg a túláramtól, akkor összeolvadna, nem? Mivel itt
egy szivattyú megy, duplán nagy a terhelése a relének: bekapcsoláskor nem
csak a szivattyú álló helyzetû túlárama van, hanem kikapcsoláskor a
lendületbe hozott folyadék, mint tehetetlen tömeg forgatja egy picit a
szivattyút, és az visszatáplál; így a relén hosszabb ideig szalad át a nagy
induktív fesz okozta ívkisülés, és a nagy áram, míg el tudja "fogyasztani"
a folyadék mozgási és a motor perdületi energiáit. Ezért simán a motorral
köss párhuzamosan egy combos diódát fordított polaritással, és az majd
befékezi a motort kikapcsoláskor. Az energia a motor tekercselésében fog
eldisszipálódni, így elég egy kb. 50V/50A-es dióda is.
Bye:
Pepe
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list