[elektro] Csévélés aszinkron mocival?
Nemeth Tibor
neti at starkingnet.hu
Wed May 28 22:54:50 CEST 2008
Hali!
Kisse ketelkedem. Ha forog a motor akkor ugye van indukalt feszultseg,
ami a fekezoellenálláson (vagy amibe visszatplalunk) elektromos
teljesitmenyt hoz letre, tehat az energia jelentos resze ide megy, mar
ha a DC motoros verziorol beszelunk.
Mellesleg nekem rossz tapasztalataim vannak a DC motoros aramgeneratoros
fekezessel. No nem csak a motor tehetett rola, lenyeg, hogy volt rajta
egy komolyabb attetel, kb 3 fogaskerekkel, merthogy kics fordulatszam
kellett. A nyugalmi surlodas igen jelentos volt ami hiszterizist visz a
rendszerbe és nem is sikerult jo megoldani, rangatott. Csatlakozom a
mechanikus elofeszito, erzekelo, visszacsatolo verziot javaslokhoz.
Udv.
Nemeht Tibor
jhidvegi wrote:
>
> Hát bizony nem!
> Ha ugyanaz a nyomaték van, és mondjuk rendes üzemben megy a motor, akkor
> a teljes mechanikai teljesítmény zöme (95%-a) átmegy a motoron. Ha hajt,
> akkor bejön villamos delejként, és távozik mechanikai delejként, ha
> fékez, akkor bemegy mechanikaiként, és kijön elektromosan.
>
> Na de ha egyenárammal fékez, az összes mechanikai teljesítmény a
> forgórészben disszipálódik, mint örvényáramú veszteség. Ettől az sokszáz
> fokra felmelegszik, és kimegy a hő a tekercsekhez is, és hiába van
> ventivel körbenyalva a motor, úgy leég, mint a pengősmalac. :-) Persze a
> névleges fordulat körül a névleges nyomatékjával, és állandósult üzemben
> használva, nem csak egy adott tömeg lefékezésére. Ilyen szituban is a
> forgórészben landol az energia, de jó esély van rá, hogy a mozgó
> tömegben kevés van, az nem tudja nagyon felhevíteni a forgórészt.
>
> hjozsi
More information about the Elektro
mailing list