[elektro] Csévélés aszinkron mocival?

Nemeth Tibor neti at starkingnet.hu
Wed May 28 22:54:50 CEST 2008


Hali!

Kisse ketelkedem. Ha forog a motor akkor ugye van indukalt feszultseg, 
ami a fekezoellenálláson (vagy amibe visszatplalunk) elektromos 
teljesitmenyt hoz letre, tehat az energia jelentos resze ide megy, mar 
ha a DC motoros verziorol beszelunk.
Mellesleg nekem rossz tapasztalataim vannak a DC motoros aramgeneratoros 
fekezessel. No nem csak a motor tehetett rola, lenyeg, hogy volt rajta 
egy komolyabb attetel, kb 3 fogaskerekkel, merthogy kics fordulatszam 
kellett. A nyugalmi surlodas igen jelentos volt ami hiszterizist visz a 
rendszerbe és nem is sikerult jo megoldani, rangatott. Csatlakozom a 
mechanikus elofeszito, erzekelo, visszacsatolo verziot javaslokhoz.


Udv.
           Nemeht Tibor



jhidvegi wrote:

> 
> Hát bizony  nem!
> Ha ugyanaz a nyomaték van, és mondjuk rendes üzemben megy a motor, akkor 
> a teljes mechanikai teljesítmény zöme (95%-a) átmegy a motoron. Ha hajt, 
> akkor bejön villamos delejként, és távozik mechanikai delejként, ha 
> fékez, akkor bemegy mechanikaiként, és kijön elektromosan.
> 
> Na de ha egyenárammal fékez, az összes mechanikai teljesítmény a 
> forgórészben disszipálódik, mint örvényáramú veszteség. Ettől az sokszáz 
> fokra felmelegszik, és kimegy a hő a tekercsekhez is, és hiába van 
> ventivel körbenyalva a motor, úgy leég, mint a pengősmalac. :-) Persze a 
> névleges fordulat körül a névleges nyomatékjával, és állandósult üzemben 
> használva, nem csak egy adott tömeg lefékezésére. Ilyen szituban is a 
> forgórészben landol az energia, de jó esély van rá, hogy a mozgó 
> tömegben kevés van, az nem tudja nagyon felhevíteni a forgórészt.
> 
> hjozsi 



More information about the Elektro mailing list