[elektro] K i s z á m o l ó

elight elight at zalaszam.hu
Fri May 23 12:25:18 CEST 2008


Szia

Ja!
az több mint 1 m2 rézlemez,  feltekerve (kondinak) sem kis felület..
mondjuk a távolság az 2x1,5mm az 3mm
Majd megnézem az FR 4 es lemez dielektromos állandóját..

Azért a töltésmennyiség szerencsére  még nem volt  halálos,
azért lelassultam tőle. Jelenleg noszogatnak is serényebb mozgásra,

....  épp pucolom a kiölött festék maradvány nyomait..
Olyan festő volt nálunk hogy minden csöbröt mindig az járóút kellős
( mértani, vagy felezős  ) közepén hagyott .
Hatszor sikerült átlépnem,
hetedszerre felrúgtam  :(
Ja, és az új kövön.

Üdv   István


----- Original Message ----- 
From: "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, May 23, 2008 11:46 AM
Subject: Re: [elektro] K i s z á m o l ó


> elight wrote:
>
>> Ki számolja ki ?
> ...
>> Két tábla  cca 1M2 szabvány FR4es 1,5MM / 35u   nyákot vettem ki az
>> autóból , én gyanutlan ember!  Bontom ki a csomagolásból és..
>>  úgy meg b at sott hogy na!
>> Először meglepődtem , utána nézem a tényt:
>> a nyákok szembe voltak fordítva és dörzsölődtek egymáson.
>
> Ugyan én nem tudom kiszámolni, de egy korlátot fel lehet kb állítani. Kb
> meg lehet saccolni a max kúszóutat, és hogy ennek a fesztűrése úgy a
> harmada lehet a levegő átütési szilárdságának, szóval kb 10kV/cm-re
> taksálható. Van rá esély, hogy ezt elérve átütött, aztán újratöltődött,
> aztán megint átütött... és ha peched van, akkor egy átütés előtti
> állapotban nyúltál hozzá, tehát a max fesz közelében.
>
> Amit még ki lehet számolni relatíve egyszerűen, hogy mekkora töltés
> halmozódhatott fel, ha a fesz a fentiek alapján kb megvan. Ehhez csak a
> két rézfelület nagyságát és a köztük lévő távolságot kell ismerni, az
> anyag dielektromos állandóját elég megsaccolni, szóval kondi. Jóval
> nagyobb kapaccal, mint egy sima fémtest hasonló méretben. Ezért lehetett
> olyan kellemetlen.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc] 



More information about the Elektro mailing list