[elektro] Rele DC motorhoz

Ökrös Miklós mokros at freemail.hu
Mon May 19 20:56:50 CEST 2008


Szia!

Tudom, hogy nem bonyolíthatod, de hasonló jellegu feladatnál én FET-et és
relét együtt használtam. Nekem is kellett fékeznem és fontos volt, hogy ha
netán elszabadul a FET, akkor is megálljon a motor. A relé egyszeru nyákba
forrasztható 12V-os, morze érintkezos típus. Induláskor az árammentes relé
átkapcsol, majd kis ido múlva indul a FET. Leálláskor kikapcsolom a FET-et,
majd néhány tizedmp múlva kikapcsolom a relét, ez rákapcsolja a
fékellenállást a motorra. Ez a megoldás kíméli a relét és a vészkapcsolás is
meg van oldva, igaz, proci van mögötte.

Üdv:
Miklós

----- Original Message ----- 
From: "Bali Zoltan"
Sent: Monday, May 19, 2008 8:13 PM
Subject: Re: [elektro] Rele DC motorhoz


>Mekkorának kell lennie a relének? Vannak kockacukornál alig nagyobb,
>bitang áramú (30A) autós relék, szerintem az is baromi sokat bírna.

Méretre ? Nem kritikus az MK3P is elég nagy darab. Az eredeti kisebb volt.
Az áramra 15A-es. De lehet a lökéseket jobban türi.
Nézetem a RET-nél,  az autós reléket, a legtöbbet, 1 Mill. kapcsolás
elektromosan,
az irányjelzö relére irja, ott ugye pont nincs induktiv. Amelyikre, irják
hogy induktiv
terhelésre, ott csak 100K az elektromos. Nincs kedvem kipróbálni, hogy mit
csinál
2 hónap után :).

>Tehát, ha jól értem, akkor percenként kell neki másodpercen belüli idore
>bekapcsolnia, amíg odébbmegy a percmutató?

Igen, percenként lép és a pulzus kb. 1 sec, bekapcsolási él inditja a
motort,
a szenzortól jövo felfutó él (új pozició) leállitja a motort. Bistabil két
tranyóval+
még egy a relének.


Üdv.  Zoli





More information about the Elektro mailing list