[elektro] Rele DC motorhoz

Bali Zoltan eltexto at freemail.hu
Mon May 19 18:36:10 CEST 2008


Köszi, megfontolom. Az ellenállás 2 db 10R 10W-os.
Kicsit ódzkódok, mi van, ha lesz valami nem várt esmény
( behal a szenzor, elkopik a mot.kefe és nem viszi a jeladót
a szenzor elé) kigyulladhat a müa.dobozom a 30W-tól. ?
Nem igazán erre lett tervezve az ellenállások elhelyezése.

Köszi

Üdv.  Zoli


----- Original Message ----- 
From: "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Monday, May 19, 2008 6:14 PM
Subject: Re: [elektro] Rele DC motorhoz


Bali Zoltan wrote:
> Puff, jól rácspatam, közben elfelejtettem, hogy
> fékeznem is kell, a szenzor túlfutás miatt.
> A relé váltóérinkezoje ki állásba, beterhel egy 5R-el
> a motornak, igy pont a szenzor elott áll meg.

Nem tudom, meddig kell mennie a motornak, de ha csak egy-két
másodpercig, akkor az ellenállást nem is kéne kapcsolgatni, az rajta
maradhat a motoron, ha kibírja azt a kis idot 12V-on. A fetnek meg se
kottyan a többletteher.

Ráadásul ez lenyeli az induktív energiát is, amit az imént taglaltam,
szóval a fetet futeni kell, hogy meg ne fagyjon. :-) 3A*5ohm=15V adódik
hozzá a 12V-hoz, tehát a drainfesz kb 27V-ig menne fel, nem érné el a
névleges értéket egyáltalán. A motor indítóárama meghaladhatja a 10A-t,
ehhez jön az ellenállás 2,4A-re, egy mondjuk IR3205-nek, vagy egy
IRF2907-nek meg se kottyan.

A kritikus pont az ellenállás. Majdnem 30W disszipálódik rajta. Az
idotol függ, hogy ez mekkora kell legyen, valamint a tápegységnek kell
bírnia az ellenállást és a motort együtt.

hjozsi




More information about the Elektro mailing list