[elektro] BAT46-1N4148
Nemeth Tibor
neti at starkingnet.hu
Fri May 16 17:52:49 CEST 2008
Németh István wrote:
> Hali!
>
> Ja , értem úgy "szőrtelen" gyakorlatilag :)
>
> De ha már ilyen jól kezdünk belemerülni gyakorlati bevált ökölszabályok
> elkellenének egy ilyen híd parazita dolgainak eltüntetésére.
> Gondolok itt mindenféle snubber áramköri elemekre.
> hogy tiszta legyen a kép:
> 4 db IRFP260 H-hídban, tápfesz úgy 40-150 V
> a hídátlóban kefés DC motor, max 30 A de csak a gyorsítások idejére,
> egyébként 3-10 A átlagáramfelvétel.
> a fetmeghajtás IR21844 (ennél állítható a dead time)
Hali !
Egy H hídban mindig van hova folyni az induktiv tag áramának, már csak a
négy reverzdióda által alkotott gréc miatt is. Vissza a tápba. Nem kell
semmiféle varázslás, energiaelnyelő-pazarló áramkör. Ami viszont nagyon
fontos, hogy a tápfesz bitangjó legyen, úgy értem nagyfrekin rövidzár.
Ha ez nincs meg és mondjuk jó hosszú madzag van a fetektől a kondiig,
vagy kicsi vagy nagy veszeségű kondi van a tápon, akkor az említett
áramok ennek indukivitásán komoly feszültségtüskéket hozhatnak létre.
Tehát a lényeg Low Esr kondi és polipropilén és esetleg kerámia kondi
közel a fetlábakhoz a tápra.
Amit már HJózsi is írt, a reverzdiódák tárolt töltése kritikus
helyzetben gondot okozhat, paralel shottky segíthet, de 150V-ra már nem
egyszerű.
Gond lehet a motor féküzeme is, ekkor visszatáplál, jelentős tárolt
mechanikai energia lehet benne, bár ez a tényleges elrendezéstől,
terhelés, súrlódás, tehetetlenségi nyomaték... stb függ. Gond esetén
túlnyomhatja a tápfeszt ami kárt tehet elkóban, fetben, de azért ehhez
komoly energiatartalom és gyakori féküzem kell, tehát teljesítmény.
Amúgy a felsorolt alkatrészeket még nem használtam így csak ennyi
általánossággal tudok szolgálni.
Üdv.
Németh Tibor
More information about the Elektro
mailing list