[elektro] BAT46-1N4148

Nemeth Tibor neti at starkingnet.hu
Fri May 16 17:52:49 CEST 2008


Németh István wrote:

> Hali!
> 
> Ja , értem úgy "szőrtelen" gyakorlatilag :)
> 
> De ha már ilyen jól kezdünk belemerülni gyakorlati bevált ökölszabályok 
> elkellenének egy ilyen híd parazita dolgainak eltüntetésére.
> Gondolok itt mindenféle snubber áramköri elemekre.
> hogy tiszta legyen a kép:
> 4 db IRFP260 H-hídban, tápfesz úgy 40-150 V
> a hídátlóban kefés DC motor, max 30 A de csak a gyorsítások idejére, 
> egyébként 3-10 A átlagáramfelvétel.
> a fetmeghajtás IR21844 (ennél állítható a dead time) 

Hali !

Egy H hídban mindig van hova folyni az induktiv tag áramának, már csak a 
négy reverzdióda által alkotott gréc miatt is. Vissza a tápba. Nem kell 
semmiféle varázslás, energiaelnyelő-pazarló áramkör. Ami viszont nagyon 
fontos, hogy a tápfesz bitangjó legyen, úgy értem nagyfrekin rövidzár. 
Ha ez nincs meg és mondjuk jó hosszú madzag van a fetektől a kondiig, 
vagy kicsi vagy nagy veszeségű kondi van a tápon, akkor az említett 
áramok ennek indukivitásán komoly feszültségtüskéket hozhatnak létre.
Tehát a lényeg Low Esr kondi és polipropilén és esetleg kerámia kondi 
közel a fetlábakhoz a tápra.
Amit már HJózsi is írt, a reverzdiódák tárolt töltése kritikus 
helyzetben gondot okozhat, paralel shottky segíthet, de 150V-ra már nem 
egyszerű.

Gond lehet a motor féküzeme is, ekkor visszatáplál, jelentős tárolt 
mechanikai energia lehet benne, bár ez a tényleges elrendezéstől, 
terhelés, súrlódás, tehetetlenségi nyomaték... stb függ. Gond esetén 
túlnyomhatja a tápfeszt ami kárt tehet elkóban, fetben, de azért ehhez 
komoly energiatartalom és gyakori féküzem kell, tehát teljesítmény.
Amúgy a felsorolt alkatrészeket még nem használtam így csak ennyi 
általánossággal tudok szolgálni.

Üdv.
          Németh Tibor



More information about the Elektro mailing list