[elektro] kb. 40-50A csatlakozo + motor
Skandar Graun
sgraun at gmail.com
Sat Mar 1 21:43:14 CET 2008
Az elv jó.
De mit csinálsz olyankor, ha a fékezéskor a motor által keltett
feszültség esetleg meghaladja a tápot?
2008/3/1, Moczik Gabor <pm_levlista at progzmaster.hu>:
> jhidvegi wrote:
> > Aszondod, áramkorlát. Okés, de nem akármilyen tápegység kell ahhoz, hogy
> > áramkorlátot adjon ellenkezo irányú feszre. Van ilyen, de nem evidens.
> > Ha diódákkal végzodik, az biztos zárlati árammal fog reagálni, nem lesz
> > semmiféle áramkorlát. Tirisztoros áramforrás alkalmas lehet, az vissza
> > fog táplálni a hálózatba. Inverterrel is lehet valami ilyesmit tenni.
> > Átereszto tranyós táp is alkalmas lehet, ez el fogja disszipálni a saját
> > betápjából jövo és a motorból jövo delejt is.
> >
> > Szóval át kell ezt gondolni.
>
> Tulajdonkeppen ha egy alkalmas tapot (ami kepes +/- kimenofeszt tartani)
> aramkorlattal rakotsz, akkor "addig csokkenti" a kimenofeszt ameg be nem
> all a kivant aram. Ez max fordulaton meg azonos polaritas lesz mint a
> generatorfesz, ahogy csokken a fordulatszam, csokken az aram, a tap
> noveli a feszt, valahol eleri a nullat, majd atfordul a masik iranyba.
> Megallasig allando nyomatekkal lehet fekezni.
> Ha nincs terhelonyomatek a motoron, akkor le kell kapcsolni mielott
> megfordulna a forgasirany.
>
> Legegyszerubb egy H-hidat elkepzelni, aminek tulajdonkeppen a forditott
> polaritas is egy teljesen normalis uzemallapota, meg lehet csinalni hogy
> ha a kimenetet akar terheled, akar taplalod allando aram folyjon.
>
> --
> ((( Móczik Gábor )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
> ((( Skype: moczik )))
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list