[elektro] Klima v2.0

mpityu elektrolista at freemail.hu
Fri Jun 27 09:49:07 CEST 2008


Hali!


>Ha gondolod, apróra leírom, hogy én miket csináltam. De lehet, hogy 
>inkább magánba, mert már lefagy a lista a sok klímától. :-)

Hat... azt megkoszonnem :) de ha lehet, onnantol, hogy kibontom a dobozbol :) tehat a kalyhatol indulva, mert picit tartok a dologtol, de hogy 40e-t nem fizetek ki egy klimasnak, aki 1 honap mulva jonne, az kurvaelet.. inkabb veszek abbol a penzbol egy uj klimat :)

ahogy olvasom az irasodbol.. akkor ezekhez adnak csovet is? mert ez eszembe se jutott.. azt hittem csak kulteri, meg egy belteri van a ket dobozban... eszembe se jutott megkerdezni...

az olajcsapda mindenkepp kell, ez biztos, egy hasznalati utmutatoban olvastam... kinyomja az olajat, es mivel a belteri alacsonyabban van, sose kerul vissza a kulteribe.. kompresszor megpusztul, mehet a kukaba.. kar lenne erte :)

tehat ha jol ertem, a csovet csak beledugom a hollandiba, es jol megtepem, mint a traktorcsavart, es kesz? semmi tomites, semmi peremezes nem volt Nalad?

Metroban lattam valami 89e dual splitet.. azzal szemezek...

udv:mpityu


jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta: 


> > szoval elslattyogtam az OBI-ba, mert regebben volt nekik hazilag
> > telepitheto split klima. Ez ugy nezett ki, hogy a belteribe fixen be
> > volt kotve flexi csovel minden, ami kell.. szivo oldal, nyomo oldal,
> > villany.. es a kulteribe csak 2 gyorcsatit kell csatlakoztatni, es
> > minden megy is azonnal.. Nem kell vakuumozni, stb.. Orultem, mint
> > majom a farkanak, hogy ugyan 15e dragabb, de egyszeru.. es van gari
> 
> Én bizony nem adtam volna 15-öt azért, hogy a beltéribe ne nekem kelljen 
> bekötni a csövet. Viszont a csőhossz már zűrösebb ügy. Erre figyelni 
> kellett volna. Nekem 5 méteres csövekkel adták, de újabban hallom, hogy 
> vannak kínai klímák, amiket csak 3m-essel adnak.
> 
> > nincs ilyen klima, mert a nagy "klimaszerelok egyesulete" beperelte
> > az osszes aruhazat, valami osregi kormanyrendeletre hivatkozva, hogy
> 
> Manapság ez a divat. Most hallom, hogy a fuvarozók elértek valami 
> kedvezményt vagy nemtommit. Ebből meg olajszőkítés lesz. Legalábbis 
> nekem gyunús, hogy a furarozók, akik olcsóbban jutnak gázolajhoz, 
> minimum a saját autójukba ezzel fognak tankolni a teherből át a 
> személybe, de a vagányabbak talán házi gázolajkutat is fognak 
> üzemeltetni ismerősök számára.
> 
> > Szoval regebben Hjozsi irta ,hogy hogy is lehet hazilag
> > osszeeszkabalni, de igazabol nem egeszen fogtam fel.. olvasgattam, de
> > olyan sok levelben van elszorva az info, hogy nem merek nekiallni...
> 
> Ha gondolod, apróra leírom, hogy én miket csináltam. De lehet, hogy 
> inkább magánba, mert már lefagy a lista a sok klímától. :-)
> 
> > mivel rez csovekkel max vizvezetek szinten foglalkoztam, igy meg a
> > peremezes menete is ismeretlen szamomra.. Hogy is megy ez? tomitesek
> > hogy zajlanak?
> 
> Vagy mégse? Nekem nem kellett peremeznem. De mások leírták, hogy vannak 
> csőperemező szerszámok. A hobagoly.hu oldalon található boltokban (én a 
> XI. kerületben lévőt támadtam le) fűt-fát lehet kapni a témához.
> 
> > arra gondoltam, hogy van itthon 3 huto kompresszor.. azokat sorba
> > kotve egymas utan nem alkalmasak vakuumszivattyunak? milyen vakuum
> > kellene oda? mekkora? -0,8Bar eleg? megneztem, akkorat ki tudok
> > sajtolni belolluk.. max ketyeg 3 orat, amig leszivja, de raerek...
> 
> Nem tudom, hogy elég-e. Ha vákuumozni kell, nem csak a szivattyú kell, 
> hanem valami szelepek vagy csapok is, hogy az adott teret leszívod, 
> akkor elzárod, és másfelé engedsz be anyagot. Persze, ha a saját 
> töltetéről van szó, akkor elég csak leszívni.
> De ez csak akkor kell, ha valami barkács cső van felhasználva, aminek a 
> belsejében akár víz is lehet. De más szennyeződés is előfordulhat a nem 
> erre való rézcsövekben.
> 
> A vákuumszivattyúnak képesnek kell lennie a szobahőmérsékletű víz 
> felforralására. Ezt egy üveggel is kipróbálhatod. De ne tévesszen meg, 
> hogy két fázis van, az elsőben is forrásnak néz ki majdnem a folyamat, 
> de az csak pezsgés, a víz elveszti az oldott gázokat, úgy pezseg, mint 
> egy szénsavas ásványvíz felbontáskor. Szíváskor pár másodperc, és 
> elmúlik.
> A forrás viszont kinézetre is más, abszolút nem pezsgés jellege van, és 
> nem marad abba, ha a víz nem hül le.
> 
> > hol lehet csoveket kapni?
> 
> Anélkül, hogy rákérdeztem volna, szerintem a hóbagolynál ezt is lehet. 
> Meg amit el tudsz képzelni a témához. Még klímaalkatrészeket is, gázt is 
> palackkal, akár bérelttel, akár a palackot is megveheted.
> 
> > Ha a kulteri magasabban van, mint a belteri, akkor ha jol tudom, kell
> > olajcsapda, mert a kompresszor kinyomja az olajat.. ez mibol all? a
> > kulteri fole emelem a csovet U alakban, az eleg?
> 
> Hát nemtom, én ilyet még nem láttam. Biztos, hogy nem megy körbe az olaj 
> bármilyen elhelyezésnél is? Végülis hűtés üzemben ugye a beltéribe 
> folyadék megy, ott mit kezdesz egy ilyen olajcsapdával? Úgyis viszi 
> magával az egészet. Ha meg fűtés üzemmód van, akkor folyadék megy 
> visszafelé, ami a beltériben lévő olajat vissza tudja szállítani. Szóval 
> nekem úgy tűnik logikázva, hogy ez nem probléma. Láttam felszerelt 
> klímákat itt-ott úgy, hogy a kültéri magasabban volt. Olajcsapda egy 
> szál se.
> 
> De szerintem, ha tisztán dolgozol, a cső is tiszta, semmi víz, idegen 
> anyag, forgács... nem marad a csőben (esetleg kifúvatod sűrített 
> levegővel vagy nemtommivel), akkor összeszerelés után nem kell 
> vákuumozni, csak átöblíteni saját anyagával úgy, mintha nem kéne 
> toldanod. Tehát pont úgy eljárni, mint egy épp megfelelő csövekkel 
> szállított klíma beüzemelésénél.
> 
> > a terv, hogy egy dual splitet veszek.. A legetelenites a masik nagy
> > magic amit nem ertek.. illetve mi van, ha elcseszem a peremezest,
> > stb.. ereszt, akkor hogy van a visszaut, ha mar gyun a gaz :)
> 
> Hűtés üzemmódban el kell zárni a kültériből kimenő oldal (vékony cső) 
> sarokszelepét, és tovább járatni a klímát. Ha már abszolút nem hűt, 
> beállt az állandósult állapot, felmelegedett a beltéri, akkor menet 
> közben elzárni a másik sarokszelepet is. Ekkor le lehet állítani a 
> szerkezetet, majd megvárni, hogy minden lenyugodjon, beálljon a 
> környezeti hőmérsékletre, az olaj leülepedjen, a pezsgések, habzások 
> belül megszünjenek. Végül megnyitni kis időre azt a sarokszelepet, 
> aminél az autós-szelep is van (asszem az a vastagabb), hogy vissza 
> legyen egy kis gáz eresztve a beltéribe. Ez lesz a veszteség. Lehet 
> szétcsavarni, javítani...
> 
> Tényleg nem peremeztem még, de van egy olyan saccom, hogy ha egy rezet 
> meggyötörnek, az felkeményedik. Tehát, ha megvan a peremezés, lehet, 
> hogy gázlánggal fel kéne melegíteni izzásig a peremezést, ettől jól 
> kilágyul, és a hollandi rá tudja "kenni" az anyagot a gömbfelületre. 
> Persze az izzítástól létrejött reve eltávolítandó.
> 
> Lehet keményforrasztással is toldani, pl ezüsttel. Ez talán egyszerűbb, 
> és a meglévő csatlakozások megmaradhatnak. Ekkor viszont a keletkező 
> salakot kell eltávolítani, belül is. Az meg mivel történik? Hát mivel 
> mással, mint vízzel. :-) Abban oldódik, de nem gyorsan. Szóval - ha 
> nekem kéne csinálni - rákötném a hálózati vizet, és folyatnám át rajta 
> nem pár másodpercig, hanem szakaszosan hosszú-hosszú percekig, akár fél 
> órát is. Persze nem kell végig folyatni, de gyakran meg kéne nyitni rá a 
> nyomást. Esetleg melegvízzel. Utána persze kifúvatni, netán melegíteni 
> közben, hogy kiforrjon belőle a víz. Ezzel is meg lehet úszni szerintem 
> a vákuumozást. 
> 
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
> 


________________________________________________________
Autót vásárolt?

 

Mielőtt megkötné kötelező biztosítását, tájékozódjon, válassza az Önnek legkedvezőbb ajánlatot! A Genertel szenzációs díjakat kínál az 5 éve balesetmentesen közlekedőknek. Számítsa ki díját, és kösse meg biztosítását online!
http://ad.adverticum.net/b/cl,1,6022,249296,296182/click.prm


More information about the Elektro mailing list