[elektro] ve'rzo" hutoszekreny

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Jan 15 09:51:22 CET 2008


A nagy klimak tobb mindenben kulonboznek.

Van a tartaly, amiben van egy csomo gaz folyadek alakban. Igy a klima nem lesz erzekeny a toltet mennyisegere egyaltalan, mert a felesleg folyadekkent bazi kicsi helyet foglal, es elfer.

Nem kapillaris van benne, hanem egy ugynevezett adagoloszelep. Lehet termosztatos, amikor valamelyik oldal homerseklete alapjan, vagy akar homersekletkulonbseg alapjan engedi at a folyadekot. Vagy lehet magnesszelep, es akkor mindent akar szamitogep intez. A lenyege, hogy annyi folyadekot enged at, amennyi hutes per pillanat kell. Pl ha tulmelegedett a holeado, akkor nem enged tobbet, stb.

vajk

----- Original Message ----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Tuesday, 15 January, 2008 1:52:34 AM
Subject: Re: [elektro] ve'rzo" hutoszekreny

Moczik Gabor wrote:

> De miert maradna a folyadek a kondenzatorban?
> A kompresszor szivja a kozeget, az nem lehet hogy a folyadek csak ugy
> ott marad. Mi van az elparologtatoban akkor?

Ott is gáz van, mindenütt lehet kb 10 fokos közeg. A kondenzátorban
 
zömmel 10 fokos folyadék, ami ott párolog el, a kompresszorban
 mindig 
gáz van, a párologtatóba is csak gáz jut, nem hűt.

Aztán lehet, hogy ez baromság, de nem tudok mást nagyon elképzelni.
 Az 
igazolná az elképzelésemet, ha ezt a nem működő hűtőt valaki 
bekapcsolná, és nézné hátul, hogy mi történik. Ha az történne,
 hogy a 
hátsó hőleadó felület egy része elég hideg, hidegebb, mint a
 környezet, 
egy másik része melegebb, akkor kb az történne, amit írtam.

> Megjegyzem, a klimakban es nagyobb hutogepekben kulon tartaly is van
 a
> kondenzator utan hogy direkt elferjen a teljes toltet folyadek
> allapotban.

És hol van ez a külön tartály? Én nem láttam, amikor belenéztem.
 Van a 
kompresszor tartálya, aztán semmi más, csak csövek meg egyszem
 szelep, 
ami váltja, hogy hűtés vagy fűtés legyen-e.

> Ezt arra hasznaljak, hogy le lehessen szivni az
> elparologtatobol a kozeget a kompresszorral (van egy magnes-szelep az
> expanzios szelep elott).

Ezt a szelepet nem találom, és ha van, akkor biztos ezt is kéne
 tudni 
valaminek vezérelni, de nincs ilyen kanóc. Az elpárologtatóból
 hűtés 
üzemmódban lehet leszívni a töltetet, Valahog úgy, hogy a
 folyadék 
oldali sarokszelepet elzárom, ezzel megszűnik az utánpótlás, ekkor
 a 
kompresszor amit csak bír, ki fog szívni, és ha beállt az
 állandósult 
állapot, akkor elzárom a gázoldali sarokszelepet is. Ezzel a
 beltéri 
akár le is csatlakoztatható gázveszteség nélkül.

Pontosabban inkább ekkor még nem kéne szétszedni, inkább
 kikapcsolni, és 
várni egy csomó időt, aztán visszaengedni a gázt a beltéribe a
 vastag 
csövön, nehogy véletlenül levegőt szívjon. Inkább jöjjön ki
 egy kis gáz.

Csak az olajra kell vigyázni, pontosabban valahogy kikergetni a
 beltéri 
rendszerből, és megmérni, kb mennyi is az, és újratöltésnél
 ügyesen 
pótolni. Na erre kell valami szerkezet, mert a levegőt kapott olaj
 sok 
vizet bevehet idővel. De nincs akadálya a szétkapott kötéseket
 azonnal 
lezárni azokkal a műanyag dugókkal... amiket a beüzemelés előtt 
eltávolítottunk. Így a rendszerben maradhat az olaj is, a veszteség
 nem 
lesz sok.

hjozsi 

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]






      ___________________________________________________________
Support the World Aids Awareness campaign this month with Yahoo! For Good http://uk.promotions.yahoo.com/forgood/


More information about the Elektro mailing list