[elektro] ve'rzo" hutoszekreny
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Jan 15 09:51:22 CET 2008
A nagy klimak tobb mindenben kulonboznek.
Van a tartaly, amiben van egy csomo gaz folyadek alakban. Igy a klima nem lesz erzekeny a toltet mennyisegere egyaltalan, mert a felesleg folyadekkent bazi kicsi helyet foglal, es elfer.
Nem kapillaris van benne, hanem egy ugynevezett adagoloszelep. Lehet termosztatos, amikor valamelyik oldal homerseklete alapjan, vagy akar homersekletkulonbseg alapjan engedi at a folyadekot. Vagy lehet magnesszelep, es akkor mindent akar szamitogep intez. A lenyege, hogy annyi folyadekot enged at, amennyi hutes per pillanat kell. Pl ha tulmelegedett a holeado, akkor nem enged tobbet, stb.
vajk
----- Original Message ----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Tuesday, 15 January, 2008 1:52:34 AM
Subject: Re: [elektro] ve'rzo" hutoszekreny
Moczik Gabor wrote:
> De miert maradna a folyadek a kondenzatorban?
> A kompresszor szivja a kozeget, az nem lehet hogy a folyadek csak ugy
> ott marad. Mi van az elparologtatoban akkor?
Ott is gáz van, mindenütt lehet kb 10 fokos közeg. A kondenzátorban
zömmel 10 fokos folyadék, ami ott párolog el, a kompresszorban
mindig
gáz van, a párologtatóba is csak gáz jut, nem hűt.
Aztán lehet, hogy ez baromság, de nem tudok mást nagyon elképzelni.
Az
igazolná az elképzelésemet, ha ezt a nem működő hűtőt valaki
bekapcsolná, és nézné hátul, hogy mi történik. Ha az történne,
hogy a
hátsó hőleadó felület egy része elég hideg, hidegebb, mint a
környezet,
egy másik része melegebb, akkor kb az történne, amit írtam.
> Megjegyzem, a klimakban es nagyobb hutogepekben kulon tartaly is van
a
> kondenzator utan hogy direkt elferjen a teljes toltet folyadek
> allapotban.
És hol van ez a külön tartály? Én nem láttam, amikor belenéztem.
Van a
kompresszor tartálya, aztán semmi más, csak csövek meg egyszem
szelep,
ami váltja, hogy hűtés vagy fűtés legyen-e.
> Ezt arra hasznaljak, hogy le lehessen szivni az
> elparologtatobol a kozeget a kompresszorral (van egy magnes-szelep az
> expanzios szelep elott).
Ezt a szelepet nem találom, és ha van, akkor biztos ezt is kéne
tudni
valaminek vezérelni, de nincs ilyen kanóc. Az elpárologtatóból
hűtés
üzemmódban lehet leszívni a töltetet, Valahog úgy, hogy a
folyadék
oldali sarokszelepet elzárom, ezzel megszűnik az utánpótlás, ekkor
a
kompresszor amit csak bír, ki fog szívni, és ha beállt az
állandósult
állapot, akkor elzárom a gázoldali sarokszelepet is. Ezzel a
beltéri
akár le is csatlakoztatható gázveszteség nélkül.
Pontosabban inkább ekkor még nem kéne szétszedni, inkább
kikapcsolni, és
várni egy csomó időt, aztán visszaengedni a gázt a beltéribe a
vastag
csövön, nehogy véletlenül levegőt szívjon. Inkább jöjjön ki
egy kis gáz.
Csak az olajra kell vigyázni, pontosabban valahogy kikergetni a
beltéri
rendszerből, és megmérni, kb mennyi is az, és újratöltésnél
ügyesen
pótolni. Na erre kell valami szerkezet, mert a levegőt kapott olaj
sok
vizet bevehet idővel. De nincs akadálya a szétkapott kötéseket
azonnal
lezárni azokkal a műanyag dugókkal... amiket a beüzemelés előtt
eltávolítottunk. Így a rendszerben maradhat az olaj is, a veszteség
nem
lesz sok.
hjozsi
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
___________________________________________________________
Support the World Aids Awareness campaign this month with Yahoo! For Good http://uk.promotions.yahoo.com/forgood/
More information about the Elektro
mailing list