[elektro] Google-n keressékor elõbbre kerülés

Laurinyecz Zoltán lauri at globonet.hu
Wed Jan 2 18:57:08 CET 2008


On sze, 2008-01-02 at 15:01 +0100, Moczik Gabor wrote:
> Laurinyecz Zoltán wrote:
> > Persze ez csak egy módszer, és már biztosan el is járt felette az idő.
> > És hogy miért illegális? Biztos rontod vele a Google és egyéb keresők
> > üzletét, mert emiatt nem feltétlen a legjobb találatokat adják egy adott
> > keresésre.
> 
> Miert lenne illegalis?
> Azt es ugy irok ki a weboldalra amit akarok, alig hinnem hogy a google 
> talalhatna barmi jogalapot hogy pereljen. A google-t ez aligha karositja, 
> mert a fizetos talalatok elol vanna, a nem fizetosok meg penzugyileg mindegy 
> milyen sorrendben jelennek meg. De ha nem tetszik neki, majd modositja a 
> szoftvert hogy maskepp ertekeljen ilyen weboldalt - szerintem max ez amit tehet.


Úgy látszik a világ mégsem változott olyan sokat az utóbbi időben mint
gondoltam.

/idézet következik/

Gonosz varázslók fekete mágiája: illegális eszközök a
keresőoptimalizálásban

Ezt más szóval 'spamdexelésnek' is hívjuk, és lényegében azt jelenti,
hogy irreleváns, kéretlen kereskedelmi célú oldalak érkeznek a találati
listába, többnyire promóciós célból, és a keresőalgoritmusok
megbolondításával. 2006 februárjában a Google habozás nélkül
feketelistára tette a németországi BMW[1] ill. a szintén német Ricoh
cégek honlapját: vagyis nem jelennek meg a találati listában. "Általános
szabályként az tekinthető problémás optimalizálási módszernek, ami
alapvetően a keresőoldalaknak szól, nem pedig a tényleges látogatóknak.
Gyanúsak lehetnek mindazon elemek, melyek a látogató számára
láthatatlanok (bár tény, hogy ennek gyakran teljesen legitim okai is
vannak)" írja a keresomarketing.fpn.hu[2] weboldal. A keresőmotorok
reakciója alapján csalásnak számít például:

·         Trükközés a metatagekkel: kulcsszavak túlzsúfolása a
kódlapokon

·         A bemenő és kimenő linkrendszerek természetellenes kiépítése
(pl. a honlap fizet azért, hogy egy vagy több másik honlap szerepeltesse
a linkjét, holott nincs is tartalmi kapcsolódás: az ilyen
linkállomásokat, amelyek egyetlen feladata, hogy fizetség cserében
növeljék egy honlap számát, anélkül, hogy tényleges tartalmat
szolgáltatnának, linkfarmoknak nevezzük; érdekes módon akad olyan
felelőtlen keresőmarketinges, aki még mindig jó megoldásként nyíltan
hirdeti a linkfarmot: "…ki kell építenünk egy linkstratégiát honlapunk
számára. Ez azt jelenti, hogy az oldalunkra mutató linkeket elhelyezzük
különböző linkcenterekben, linkfarmokon," olvasható a cég honlapján.)

·         Az ún. cloaking (álcázás) esetében a honlap kaméleonszerűen
viselkedik: más tartalmat mutat a keresőknek és mást a különböző
ügyfeleknek; hogy melyik az egyik vagy a másik, azt az IP cím mutatja
meg.

·         És végül már a rég kikopott trükkök közül néhány: pl. a fehér
háttérre fehér betűkkel teleírt kulcsszavak, vagy a monitorról lelógó, a
felhasználó által nem, de a keresők által még látható kulcsszó-hegyek.

Ez sajnos csak ízelítő a programozók találékony mandénerezési
technikáiból.





More information about the Elektro mailing list