[elektro] Chip-tuning kerdes -traktor

Tóth Richárd romeo_27 at freemail.hu
Fri Feb 22 18:13:03 CET 2008


Hi

Kicsit pontosítanék.
Elterjedt a boksz-os megoldás ahogy említetted, nem rossz. Én csak abban az
esetben használom, ha nincs semmilyen más mód. - japán kocsik, néhány ipari
gép...
Amúgy az eredmény nem összehasonlítható egy tuninggal. A boxok többnyire
csak a rail nyomást emelik - kisebb értéket hazudnak a vezérlő fele - Emiatt
a jobban megy a gép, de nagyobb a szivattyu, ill. az injectorok terhelése. -
ami elviselhető, de nem mondanám, hogy kivánatos.
Én a legtöbb ipari gépet is tudom gyári technikával csatlakozón keresztül
programozni, vagy kiforrasztáss után. Ilyenkor kb 10 motorszakaszt kell
módosítani, ami sokkal jobb eredményt ad, mint egy szenzor adat elferdítése
- boksz - 
További kellemes napot, csao

Ricsi
www.rigotech.hu


-----Original Message-----
From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf
Of Várszegi Péter
Sent: Thursday, February 21, 2008 5:32 PM
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] Chip-tuning kerdes

Igaz nem autó, de traktornál ma már nagyon elterjedt dolog, mondjuk ott 
10lóerőt is is meg lehet érezni.
Én is beletettem.
Mondjuk ott nem átprogramozzák, hanem "átverik" a gyári számítógépet.


----- Original Message ----- 
From: "Tóth Richárd" <romeo_27 at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, February 21, 2008 1:20 PM
Subject: Re: [elektro] Chip-tuning kerdes


Sziasztok!

 Chiptuninggal kapcsolatban tudok segíteni, vagy csak infóval szolgálni,
lévén ezzel foglalkozom 8 éve.
Kevés az info az említett Meganrol, de feltételezem, egy Siemens Fenix3
vezérlő van benne. Ebben vagy foglalatban, vagy forrasztva egy DIP27c256.
Lehet hogy Sagem vezérlő lesz enne, az is csinálható nagy eséllyel de
nehezen, mert ki van öntve.

Az igért 10-13 LE reálisan hozható az autón, de inkább az a kb. 20NM
nyomaték az amit érezni lehet. Szivó motorból ennél többet nem nagyon lehet
kihozni pusztán elektronikus beállítással.

Én a módosítást tapasztalati és méréseken alapuló tesztelt sémák szerint
csinálom. Csak az egyedi beállításnak van igazán értelme, emiatt ahogy egy
kollega is említette, elég nehéz megfelelő fájlt interneten keresztül
beszerezni.

Én a régebbi benzineseket 40-50e szoktam vállalni, persze ha valakit
konkrétan érdekel és szakmabeli, akkor teljesen mások az árak.

Nem véletlen a relative magas olykor 100e feletti ár. Ha valaki komolyan
foglalkozik a témával, akkor meg kell venni a technikát, éves díjak, stb.
Valaki nem csinál beállítást, csak a le/feltöltéshez van meg az eszköze,
tudása, ilyenkor a módosított fájlt is meg kell venni.

Az ár csak relative magas, mert adott autónál, pl VW Transporter 90 és 130
lovas verzió között több mint 500e huf az árkülönbözet. Kamionnál, ipari
gépeknél akár milliós is lehet.

A mérésről csak annyit, hogy van rá lehetőség, de nem ez a lényeg szerintem.
Hanem inkább az, hogy a mindennapi használatban, vagy akár már a próbakör
alkalmával érezni lehet a változást. Nincs mindenkinek 20 millája egy rendes
parda, és az ügyfél sem kéri +20 ezerért a mérést, mert nem a papír számit,
hanem hogy hogy érzi magát az autóban.

Ha jó a beállítás, a fogyasztás szükség szerűen minden esetben csökken.
Sportosabb beállításoknál ha erre kifejezett igény van, többlet üzemanyaggal
még lehet húzni a dolgon, ilyenkor nőhet.

A listát nem olvasom folyamatosan, így ha konkrét kérdése van valakinek és
itt nem válaszolnék, kérem keressen meg magánban.

Üdv

Ricsi
www.rigotech.hu
30/227 12 27







-----Original Message-----
From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf
Of Tóth Péter
Sent: Thursday, February 21, 2008 9:38 AM
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] Chip-tuning kerdes

Hali!

Ismerősöm pórul járt, szétment a flash a ki-be forrasztgatástól, 2 hétig
nem tudta használni az autóját.
Akinek meg van gyári több millás programozó felszerelése és nem kell
kiforrasztania a flash-t az tényleg sok tizezer forintért csinálja.
Kerestem én is frissítést a neten, hogy mit kell belenyomni a flash-be,
de nem találtam, nyilván féltve őrzött dolgok...

ToPe



Csuvár Imre írta:
> Hali,
> van egy kicsit gyengusz autom (R. Megane 1,4 75LE),
> amit az egyik ceg szerint 84 pacisra lehet erositeni.
> Erdemes vele kuzdeni?
>
> Koszi a valaszokat elore is:
>
> Csuva'r Imre
>
>
> ---
> avast! Antivirus: Kimeno uzenet eltavolitva.
> Virus adatbazis (VPS): 080219-0, 2008.02.19
> Kereses: 2008. 02. 20. 22:44:03
> avast! Szerzoi jogok (c) 1988-2008 ALWIL Software.
> http://www.avast.com
>
>
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>
>
>

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]


-- 
No virus found in this incoming message.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.5.516 / Virus Database: 269.20.9/1290 - Release Date: 2008.02.20.

20:45


-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list