[elektro] jarmu hurok
Arpad
kando777 at googlemail.com
Thu Dec 11 09:45:55 CET 2008
Hali!
Nem csak kis településekre tesznek hurkokat, hanem bárhol, Bp-en is, olyan
helyen, ahol egy nagyforgalmú főútba vagy magasabb rendű útba betorkollik
egy kisebb, vagy a főútnak van ugyan balra kiágazó része de az eleve
kisforgalmú, akkor a balirányra is tesznek hurkot (vagy ha van egy
benzinkút, ahonnan ugye rendszertelenül jönnek ki autók, oda is csak
,,hurokzöldet'' tesznek, vagyis ha nem jön ott senki, fölösleges arra az
irányra programból zöldet adni). De van olyan is, amikor a főirányon
irányonként két hurok van, egy ,,előjelző'' jellegű és egy a
kereszteződésben, amiből a járművek haladási sebességét, menyniségét lehet
,,saccolni'', nyújtani a zöldidőt.
Egyébként elég sok összetevője van egy csomópontnak, hogy mikor melyik irány
mehet, mik a feltételek, ezeket leprogramozni sem egyszerű sokszor :)
Monjduk a hurokra vcaló ráparkolás nehézkes, mert azok általában a sáv
közepén vannak, és a kereszteződésben, de egy a fentebb leít ,,előjelző''
hurokra parkolás is ritkat, de ha mégis ilyen lenne, az ugye állandó
bejelentkezést jelent, ami ilyenkor egyenértékű a hurokszakadással. Vagyis a
rendszer úgy veszi, hogy ott van valaki, aki át akar jönni, így az az irány
mindig fog kapni zöldet, amig a ,,foglaltság'' meg nem szűnik. Azért van
így, hogy ha ténylegesen valami okból a hurok megszakad/elszakad, akkor ne
legyen örök kárhozatra ítélve szerencsétlen autós, hogy ő a büdös életben
nem fog zöldet kapni, amig ki nem javítják a kábelt vagy kicserélik a
hurkot.
(Egyébként sok sorompós parkolónál is hurok érzékeli a járművet, a ki- és
bejáratoknálÖ
Árpi
2008. december 11. 8:12 zulu írta, <zulu at gportal.hu>:
> Szima Gábor írta:
> > Kulso korulmenyek (hurok menetszam, homerseklet, alkatresz-szoras)
> > meghatarozzak a frekvenciat. Ezt meri folyamatosan, es "kalibralja"
> magat.
>
> A leírásban benne van 1ébként, hogy a szomszédos huroknak min. 2m-re kell
> lennie az áthallás miatt.
> Rendszeresen járkálok ilyen eszközzel felszerelt lámpás X-eződésnél. Főleg
> kis településekre tettek ilyeneket,
> hogy a főútvonal forgalmát ne nagyon lassítsa (pl. 47-es út Sárándnál.)
>
> > Ha az alapfreki elmaszik (nem hirtelen, hanem mondjuk orak alatt), akkor
> > errol o tud, mivel a jarmu athaladasa lenyegesen gyorsabb folyamat.
> > Akkor van gaz, ha valami idiota orakra megall a hurkon...
> (a lovaskocsiról nem is beszélve:-))
>
> Erre is kidolgoztak valamit: pl. Sárándnál megy 1esnesen a 47-es út. A
> X-eződésbe 4 út torkoll. A 2 mellékúton
> a lámpa előtt is és mellette a menetirány szerinti baloldalon is van 1
> hurok! Tehát azt is tudja, hogy ha
> frekiváltozás van a balrakanyarodó sávban, akkor van-e timeout idő múlva
> változás az érkezés oldalán is.
> Szerintem, ha nem érkezik meg a jármű, akkor predefined timeout ideig
> ketyeg a zöld lámpa. Ezt ki kell
> próbálni valami nyugisabb időszakban (éjjel 02-kor:-))
>
> -zulu
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
--
Arpi / kando
More information about the Elektro
mailing list