[elektro] Gőz-generátor

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
Fri Apr 4 10:09:05 CEST 2008


Hali!

Baromi rossz hatásfokkal fog működni. Szerintem amit dugattyús gőzmotorokkal 
ki lehetett találni, azt a gőzmozdonyok kapcsán 60 évvel ezelőttig 
kitatlálták.

Nem vagyok gőzgép szakértő, de pár dolog, amit látok:

Gőzgépnél a gőznyomás nagyjából állandó, a teljesítmény szabályozása a 
töltés nagyságával történik, tehát inkább változó (változtatható) 
szelepvezérlés kellene.

A nagy hatásfokú gőzgépek hengereinek mérete más, az első henger (forró, 
nagynomású gőz - kis hengerátmérő) fáradt gőzét tovább vezetik egy nagyobb 
átmérőjű kisebb nyomású hengerbe, esetleg még több ilyen fokozaton 
keresztül. Így lehet kifacsarni az utolsó csepp energiát a gőzből, különben 
egyszerűen elpocsékolod a még sok energiát tartalmazó forró gőzt.

Ebből adódóan egy benzinre tervezett motor nem hiszem, hogy optimális lenne, 
túlzottan sok lenne a hőveszteség (pl. gőzgépnél a dugattyú felváltava két 
oldalról kap gőzt, itt meg állandóan hűl a dugó, "alulról", stb.). Nem 
biztos, hogy a benzin/olajra tervezett megoldások sokáig tűrnék a vízgőzt.

A gőz elkészítése nem triviális, sem teljesítmény, sem minőség (pl. 
kizárólag "száraz" gőz mehet, különben a hengerbe kerülő víz törést okoz) 
szempontjából.

De az biztos,. hogy érdekes próba lenne, ha megcsinálod számolj be róla!

Szabolcs


----- Original Message ----- 
Csak piszkálja a fantáziámat a gőzgenerátor építése.
Szétszedtem a 3 hengeres Maruti motoromat, és úgy látom, hogy ha
kicserélem a felső vezérműtárcsát ugyanakkorára, mint az alsó, akkor
pont úgy fognak nyitni-zárni a szelepek, hogy lefele jövet a beömlő van
nyitva felfele menet meg a kiömlő.



More information about the Elektro mailing list