[elektro] Gőz-generátor
SZIGETI Szabolcs
szigi at ik.bme.hu
Fri Apr 4 10:09:05 CEST 2008
Hali!
Baromi rossz hatásfokkal fog működni. Szerintem amit dugattyús gőzmotorokkal
ki lehetett találni, azt a gőzmozdonyok kapcsán 60 évvel ezelőttig
kitatlálták.
Nem vagyok gőzgép szakértő, de pár dolog, amit látok:
Gőzgépnél a gőznyomás nagyjából állandó, a teljesítmény szabályozása a
töltés nagyságával történik, tehát inkább változó (változtatható)
szelepvezérlés kellene.
A nagy hatásfokú gőzgépek hengereinek mérete más, az első henger (forró,
nagynomású gőz - kis hengerátmérő) fáradt gőzét tovább vezetik egy nagyobb
átmérőjű kisebb nyomású hengerbe, esetleg még több ilyen fokozaton
keresztül. Így lehet kifacsarni az utolsó csepp energiát a gőzből, különben
egyszerűen elpocsékolod a még sok energiát tartalmazó forró gőzt.
Ebből adódóan egy benzinre tervezett motor nem hiszem, hogy optimális lenne,
túlzottan sok lenne a hőveszteség (pl. gőzgépnél a dugattyú felváltava két
oldalról kap gőzt, itt meg állandóan hűl a dugó, "alulról", stb.). Nem
biztos, hogy a benzin/olajra tervezett megoldások sokáig tűrnék a vízgőzt.
A gőz elkészítése nem triviális, sem teljesítmény, sem minőség (pl.
kizárólag "száraz" gőz mehet, különben a hengerbe kerülő víz törést okoz)
szempontjából.
De az biztos,. hogy érdekes próba lenne, ha megcsinálod számolj be róla!
Szabolcs
----- Original Message -----
Csak piszkálja a fantáziámat a gőzgenerátor építése.
Szétszedtem a 3 hengeres Maruti motoromat, és úgy látom, hogy ha
kicserélem a felső vezérműtárcsát ugyanakkorára, mint az alsó, akkor
pont úgy fognak nyitni-zárni a szelepek, hogy lefele jövet a beömlő van
nyitva felfele menet meg a kiömlő.
More information about the Elektro
mailing list