ablaktörlőmotor kérdés

Olah, Gyorgy ketyere at gmx.de
Tue Sep 11 10:32:53 CEST 2007


Nade... ez hol hibádzik ? :

egy másik kefepozícióhoz más fordulat "termeli meg" a szükséges 
(ohmokkal csökkentett) kapocsfeszt ? ( merthogy más kefepozícióban az 
állandómágnes (térben is) más mágneses terében mozognak a forgórész 
szegmesek )
Csökkent fordulat- > növekvő áram-> tök logikus. Fordítva el sem indulna.

Valaki azt írta, két forgórésztekercselés.Mazochista kommutátorok 
lehetnek benne :-)



 > Azt szeretném tudni, hogyan változtatják az ablaktörlőmotorok
 > fordulatát. Ugyebár az állórész állandómágnes.
 > Két (több) különböző menetszámú forgórészt sem valószínűsítek. Eltolt
 > kefepozíciók ?
 > Vagy mezei ellenállás ?

Régen mezei ellenállás volt.
Eltolt kefepozíciókban nem hiszek, mert egy egyenáramú motorban van egy
adott menetszámú forgórész, és a kapocsfesz az indukált feszből és a
tekercs ellenállásán esett ohmos feszből áll össze. Ha rákötöm tehát az
aksit, azzal kényszerítem a kapocsfeszt. Ha lecsökkentem a
fordulatszámát bárhogy, akkor csökkentem az indukált feszt, ami miatt a
különbségnek az ohmon kell megjelennie, ami ugye drasztikusan megnövő
áramot jelentene. Az meg ugye nem túl értelmes, hogy alacsonyabb
fordulat, jelentősen megnőtt áram.

Ha netán manapság nem ellenállással csinálják, akkor elsőre valami
pwm-re gyanakodnék.

Illetve lehet



More information about the Elektro mailing list