Szetszedtem 109
SZIGETI Szabolcs
szigi at ik.bme.hu
Sat Oct 13 14:22:57 CEST 2007
Hali!
Akkor én is beszállnék. Nekem C4-esem van (lesz#rom a népítéletet). És hogy
csatalkozzak az ehhez a threadhez: Pl.:
dokumentált módon állítható, hogy indulásnál bezárja-e az ajtókat. A
legalacsonyabb felszereltéségi szinthez is van tempomat/sebesség limiter. A
hazaakísérő fény idejét állíthatom. Az első-hátsó parkoló radar a gyári
rádióval tudja, hogy a radar pittyegése térben onnan jön, ahol az akadályt
észleli. Ablaktörlőt, világítást tud automatán kapcsolni, kijelzi, ha kicsi
a keréknyomás. A kijelző fényével nincsen gond, mert a napfény átvilágítja,
így a legnagyobb szembefénynél is látszik. De mégsem tetszene a fényereje,
akkor a kormányról vezérelve állíthatom, sőt lekapcsolhatom, hogy csak a km
óra világít, meg az, ahol valamit akar mondani a kocsi.(tudom, a Saabokon
már régen). 3 db napi számlálót tudok használni, ebből egy állandóan
látszik. Ugyancsak mindig mutaja, hogy mennyi km van még a következő
tankolásig.
Nem kell wunderbaum a tükörre, mert beépített illítosítója van. A lámpája
kanyarkövetős bixenon. Van benne sávelhagyás jelző (na jó, ez elég
értelmetlen dolog, de meglepő módon működik. És van hozzá OFF gomb).
Eddig egy probléma volt vele, visszahívták, mert az ABS/ESP vezérlőjének a
vízszigetelését kellett megerősíteni. (Ja, az Bosch gyártmányú :-)
Viszont ezért az árért pont tudtam volna venni egy Golfot, amiből a fenti
dolgok mind hiányoznak. De persze vannak, amin lehetne fejleszteni,
tökéletes kocsi nincs.
Mondjuk a szervizek, márkekereskedőkről sok jót én sem hallottam, de pl. a
Citrom teljes alkatrészkatalógusa elérhető a neten, hivatalosan, ingyen, ha
beírod az alvázszámot, akkor pont azt mutatja, ami a kocsidban van. Pár
euróért pedig a javítási doksikat is lehet olvasni. (egyébként olvasgattam,
a helyzet rosszabb, mint gondolnánk, annyi szoftver van :-) Pl. az automata
világítás nem csak a fényerőt nézni, de pl. a kocsi sebességét is, így
sakkozza ki, hogy csak atsuhansz a felüljáró alatt, vagy beballagsz a
mélygarázsba, és máshogy viselkedik (de meglepő módon mindig jól!). A
keréknyomásmérő a nyomáson túl a gumi hőmérsékletét és centrifugális
gyorsulását is méri. Stb.)
Szabolcs
----- Original Message -----
From: "Acs Gabor" <agabor at electrodesign.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, October 10, 2007 2:31 PM
Subject: Re: Szetszedtem 109
Akkor jó. Ha sok ilyet hallok, majd egyszer lehet hogy veszek egy citromot,
gyerekkoromban még nagyon tetszett -csak azóta jött a sok siránkozás. Talán
Te vagy az első, aki dicséri. Lásd Totalcar népitélet.
Unokatesómnak épp Xarában (vagy az még XM volt?) durrantak szét a hengerek.
Gábor
----- Original Message -----
From: "hermesz zoltan" <hezoli at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, October 09, 2007 11:34 PM
Subject: Re: Szetszedtem 109
Nem osztom a nézetedet.
Citroen xsarám van, 2000 juniusi.
330e km van benne. A fogyó anyagokon kívül nem kellett még komoly dolog
hozzá.
A szervizköltsége kevesebb mint a megfelelő kategóriáju német autóké.
Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu> írta, 2007.10.09.:
> De az, mert még nem romlott el soha, keveset fogyaszt, sokminden belefér
> (múlt héten a 3 m-es ereszcsatornákat simán beraktam a belsejébe),
> viszonylag olcsó a kötelezo szerviz.
> Inkább a buta tervezés, illetve a buta juzerekre tervezés az, amit nem
> szeretek. Ha a gagyit veszem, azért gagyi, mert az, ha a drágát, akkor
> azért
> mert fogyasztói társadalom, és marketing, és stb.
> Egy ismerosöm Xarájában minden benne volt alapáron, amit szeretnék (az
> alapár 2/3-a az enyémének), de eddig csak rosszat hallottam Citroenekrol.
> Ez
> van, valamit valamiért.
>
>
> Gábor
>
> ----- Original Message -----
> From: "Nagy Jojart Janos" <njjano at firegate.hdsnet.hu>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Tuesday, October 09, 2007 6:29 PM
> Subject: Re: Szetszedtem 109
>
>
> Nos, nekem ugy tunik, On nem igazan elegedett az autojaval, Gabor :)
>
> Jano
>
> On Tue, 9 Oct 2007, Acs Gabor wrote:
>
> > Arról nem beszélve, amikor az ember megveszi az autót, átolvassa a 85
> > prospektust és használati utasítást, mindegyik szerint 55 literes a
> > tank,
> > aztán a határ elott 50km-el szépen sétál este 11-kor a horvát autópályán
> > a
> > következo kútig.
> >
> > Mert nem 55, és már nem fért bele a k. szoftverbe, hogy kijelezze a
> > tankolásig hátralévo távot (mint más, fele annyiba kerülo kocsikba
> > belefért). Hogy a 6. sebességfokozat kispórolását ne említsem, amiatt
> > már
> > szót emeltem korábban.
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
> _____________ NOD32 2581 (20071009) Információ _____________
>
> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
> http://www.nod32.hu
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
--
H.Z.
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
_____________ NOD32 2582 (20071009) Információ _____________
Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
http://www.nod32.hu
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list