Zavaró

Topybear topybear at chello.hu
Wed Oct 10 10:21:02 CEST 2007


Németh János wrote:
> Persze lehet tréfálkozni, de az osztályöntudatos (visszapillantó tükör
> nélküli, irányváltoztatás elött hátra nem néző és fülessel üvöltő zenét
> hallgató, lámpa nélküli) kerékpárosok tömeges megjelenése után nem
> felesleges előzésük esetén dudálni, mert különben észre sem vesznek egy
> közeledő autót, és lazán eléd vágnak 20km/ó-val. Többségük egyszerűen
> tudomást sem vesz semmilyen szabályról (piros lámpa, közlekedési táblák),
> úgy, hogy jobbkezes kereszteződésben tessék balra is nézni, és számítani
> arra, hogy egyírányú utcában száguldhatnak szembe annak biztos tudatában,
> hogy nekik van elsőbbségük, és a te dolgod őket kerülgetni, nem fordítva.
> Igaz többnyire ilyenkor már nem is dudálunk, csak csendben hálálkodunk, hogy
> ezt is megúsztuk börtön nélkül.


És akkor ne is beszéljünk azokról az autósokról, akik úgy gondolják, 
hogy a jobbkezes utcából jövő kerékpárnak sosincs elsőbbsége, vagy 
azokról, akik simán a bringa elé kanyarodnak szemből balról, továbbá 
abban a tévhitben élnek kanyarodáskor, hogy a kerékpárosnak elég a 
járdaszegély mellett 15 centi is, illetve azt gondolják, hogy a kreszben 
leírt "kerékpározni szorosan az úttest jobb szélén" kitételt akkor is 
alkalmazni kell, ha ott bazi nagy gödör, esetleg belógó bokor vagy fa 
van, de az úttal párhuzamosan futó kerékpárút kanyarodáskori 
keresztezésekor történő elsőbbségadás is sokaknak megoldhatatlan 
feladat, vagy akik első helyen állnak a lámpánál, de csak akkor kezdenek 
el jobbra indexelni, amikor elindulnak aztán szidják a mellőlük 
egyenesen induló bringást stb.
Vagy mondjuk kíváncsi lennék, hogy a lista tagságának hány százaléka 
tudja, hogy a sárga csíkozással az úton keresztben átvitt kerékpárúttal 
"mit kell csinálni". (A megfejtés itt megtalálható: 
<http://plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf>).
Hozzá kell tegyem, sajnos sok bringás sem. :(
Van szerencsém mindkét járművet használni, egyik társaság se különb a 
másiknál (mondjuk a bringásfutárok egy külön kaszt, na azok a 
menetteljesítmény érdekében sokszor tényleg vad dolgokat csinálnak). :(

Ugyanakkor tisztelettel fejet hajtok azon autósok előtt, akik képesek a 
várakozó sorban a járdaszegélytől odébb húzódni, amikor látják a bringát 
maguk mögött, akik olyankor is elsőbbséget adnak, amikor egyébként nem 
kellene (mert tudja, hogy bringával kicsit macerásabb 
megállni/elindulni), akik időben használják az irányjelzőt, akik vasúti 
átjáróban nem akarnak bekényszeríteni a talpfák közé, csak mert a szélén 
kevésbé szar az átjáró, akik képesek türelemmel megvárni, hogy elég hely 
legyen az előzéshez stb.

Topy





More information about the Elektro mailing list