Szetszedtem 109
Arpad
kando777 at googlemail.com
Tue Oct 9 07:18:31 CEST 2007
Moczik Gabor <pm_levlista at progzmaster.hu> írta, 2007.10.08.:
>
> Arpad wrote:
> > Viszont ha már kérsz gyári rádiót az autóba (vagy gyárilag van benne),
> akkor
> > nem lehet csak úgy kivenni, kicserélni..
> > Az is lehet, hogy rádiófüggő, hogy indításnál elhallgat vagy sem, bár az
> > tény, hogy a legtöbb új autóban így működik.
> > Aztán van olyan rádió is, ami emeli a hangerőt a gázpedál benyomására,
> > vagyis az autó sebességével arányosan emeli picit a hangerőt, hogy
> > kompenzálja az esetleges (szél)zajt :)
> > Az meg az autómrákától, gyártól függ, milyen beszállítótól veszi a
> > fejegységet, tud-e az mp3-at vagy sem, tudja alapból ekzelni a CD tárat
> vagy
> > sem, telefont, tolatóradart (ez is sokszor a fejegységben van benne..),
> > digitális optikai kommunikációt (végfok, dvd stb.) tud-e.
> > Ráadásul egy viszonylag márkás(abb) autónál még egy kvázi ,,kommersz''
> > fejegység is kerülhet +150..200e -be (olyan értelemben ,,kommersz'',
> hogy
> > kinézetre/tudára esetleg valaki azt mondja, a bolti termékek többet
> tudnak,
> > és olcsóbbak -- ez viszont beleillik a műszerfalba, garanciás, kicsi a
> > meghibásodási ráta stb.)
>
> Nevetseges, hogy ez 150-200e-be kerul egy gyarnak, aki nem 1-et rendel
> belole, hanem szazezreket...
> Az hogy beleillik a muszerfalba, az jo meg minden, de ha valakinek nem
> kell
> a gyari vacak, akkor lehessen mar egy masik radiot normalisan beepiteni,
> anelkul hogy speci muanyag elemeket kellene gyartatni. Mit erek vele, ha
> kicsi a meghibasodasi rata, extra garancia van, stb., ha nem azt tudja
> amit
> en szeretnek?
>
> Tele van procival a kocsi, de meg odaig se jutott el az autogyartas, hogy
> konfiguralni lehessen nehany parametert. Pl. hogy hany masodperc mulva
> aludjon el a belsoter vilagitas, levegye-e a vilagitast ha leveszem a
> gyujtast, gyujtas nelkul mukodjon-e az elektromos ablak vagy sem,
> csilingeljen-e a fulembe folyamatosan ha nyitva az ajto vagy sem...
Félreérted, nem a gyárnak kerül ennyibe, hanem neked, mint vevő. Az autógyár
sokkal olcsóbban jut hozzá, de az is közvetítőn keresztül, tehát nem
közvetlen a gyártól kapja a cuccot.
Az meg megint csak a cucctól függ, hogy jobb-e vagy sem mint a ,,párezer
forintos bolti'' mp3 lejátszó, mert igenis lehet, hogy a gyári a jobb, az
ugrik kevesebbett, nagyobb a hibatűrése, szelektívebb a rádiója stb.
Ezek a konfigurációs dolgok meg pont azért nincsenek, emrt a gyárak azt
feltételezik, hogy aki autót akar vezetni, az hülye, a gép majd mindent
megcsinál helyette és a felhasználó inkább ne nyúljon a rendszerbe.
Egyébként sok fejegység sokféle állítható funkciót tartalmaz de ezek
töredékét sem használja ki az átlag vezető, akkor miért lenne még ennél
bonyolultabb opcionális plusz konfig rendszer egy autóban ? :)
(a gyári cucc nem csak az esztétikum miatt fontos, hanem a belső
buszrendsezr miatt is, ha a fedélzeti comp nem érzékeli a fejegységben a
megfelelő szériaszámot, alvázszámot, akkor nem indul az autó..)
Arpi / kando
--
> ((( Móczik Gábor )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu )))
> ((( Skype: moczik )))
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
--
Arpi / kando
More information about the Elektro
mailing list