Szervo (v. proporcionalis) szelep
fabi
fabilist at gmail.com
Thu Nov 22 19:46:09 CET 2007
Szia!
Nézd meg a honeywell M6410xx motorokat és a hozzá tartozó V58xx lineáris
kisszelepeket.
A motor mágneskuplungos, ha jól emlékszem 90s körüli futásidővel, vagyis
összeadogatod az oda-vissza tekerési időket és időnként 90s nél hosszabb
ideig tekered egyik irányba.
Van kézi működtetős és végálláskapcsolóval felszerelt típus is, de
szerintem ez utóbbi, ha nem feltétlenül szükséges, feleslegesen dobja
meg az árat.
Én két éve a Citytherm-nél vettem Budaörsön http://www.citythermkft.hu/
, akkor volt tizenvalahány ezer egy garnitúra.
Amúgy van részletes magyar adatlap a Honeywell honlapján. (Vagyis volt
két éve, ha nincs meg írj magánban, átküldöm.)
üdv,
fabi
vajk fekete írta:
> mennyire kell gyors legyen????
>
> a 15000-es motor nem is durva, szerintem... :-)
>
> radiatorszelep az mind persze, annak a szelepkialakitasa olyan is hogy kb linearis legyen a benyomashoz kepest.
>
> ha sokallod a 15000-es motort, akkor csinalhatsz hozza masikat. ha futesre kell, akkor:
>
> 1. a gyari aktuator ugy mukodik, hogy a motornak csak vegallas visszajelzese van, viszont szinkronmotor van benne, es pont 120sec a vegallas to vegallas. tehat ha 50% kell, akkor elhajtod vegallasba, ott megfordulsz es hajtod 60sec-ig. amikor nem allitgatod akkor meg nem fogyaszt
>
> 2. lehet venni termofejes aktuatort, vagy csinalni termofejbol. ebben ugyanaz a tagulo akarmis mechanika van, csak egy ellenallassal lehet futeni. mondjuk ezeket ki-be uzemre tervezik, ha futod akkor elzar. de ha teszel ra homerot, es szabalyozod a homersekletet, akkor szabalyozni is tudsz.
>
> 3. egy 4000ft-os modellezos szervomotorral olyan aktuatort csinalsz, ami meg pacsit is ad. (pwm alapjellel lehet a poziciot allitani)
>
> vajk
>
> ----- Original Message ----
> From: Moczik Gabor <pm_levlista at progzmaster.hu>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Wednesday, 21 November, 2007 10:51:51 PM
> Subject: Re: Szervo (v. proporcionalis) szelep
>
> BALOGH ANTAL wrote:
>> Vagy az (elektromos) szelep nagy linealitására bizzák a dolgot.
>> Nem tudom hogy miben utazol de ezeknek a dolgoknak a pneumatikában
>> horror ára van.
>> Ha vizet kellene variálni arra remek motoros szelepek kaphatóak
> 10-pár
>> ezer Huf körül. Amit akármikor megállíthatsz zárás vagy
> nyitás közben .
>> Vagy több on/off szelep párhuzamosan ha van és ezeket
> különböző ármlási
>> keresztmetszetre állítani .
>> És lépcsőzetesen lehetne vezérelni a keresztmetszetet.
>
> Vizre kellene, de tobb darab kell, es pont az a bajom hogy vizre is
> hyperhorror ara van. Amit en talaltam, csak a szelep 5-8ezer, plusz a
> motor
> hozza 10-30ezer.
>
> Ezert gondoltam ra hogy kiserletezek, annyira komplex csak nem lehet.
> Egy
> 1500 Ft-os radiatorszelepbol a szeleptestet megtartva a tetejere a
> szolenoidnak egy szárat esztergálva meg lehetne oldani. Ha azt a
> benyomós
> fajta radiátorszelepet veszem, elég sokminden meg is van a
> mechanikából.
> Inkább dolgozok vele 1-2 műszakot, mint hogy >100ezret kifizessek
> nehany
> szelepert...
>
More information about the Elektro
mailing list