Szervo (v. proporcionalis) szelep
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Wed Nov 21 23:22:43 CET 2007
Info wrote:
> Ha szedtél már szét hidraulika-szelepet akkor láttad, hogy a tolattyún
> hengerek vannak kialakitva, amik lezárják az üregeket.
> Nya, a szervószelepen ezeknek a hengereknek ives az alakjuk (és az
> üregeknek is).
Najo, ennek gondolom annyi a lenyege, hogy pozicioval aranyos legyen a
keresztmetszet, ne valamilyen akarmilyen osszefugges szerinti.
De mi biztositja, hogy a tolattyu pozicioja valahol reszallasban is allando
legyen, a kozeg nyomasatol, aramlassi sebessegetol, egyeb dologtol fuggetlenul?
Nincs valami jo reszletes metszeti rajz rola?
Googliztam mar, de nem latom a lenyeget...
Kozben kezembeakadt egy Opel EGR szelep. Nem tudom mi van belul, de
egyvalami feltunt:
A tekercs (a hasonlo meretu pneumatika szelepekhez kepest) jo nagy, es a
rugo baromi eros. Arra kovetkeztetek, hogy a vas csak a tekercs kozepeig er
be, vagy addig se, es nem tudja berantani a vasat, mert a rugo valszeg olyan
eros, hogy felkemenyedik.
>>Vizre, mindossze 1/2" vagy 3/4" keresztmetszetben.
>
> Ez ok, de milyen gyorsnak kell lennie ? Szervómotoros szelep nem jó
> hozzá ? (tolattyús zsilip vagy rendes kúpos szelepülékes radiátorcsap)
De jo lenne, ha mondjuk 1 nullaval kevesebb lenne az ára után.
> Vagy csak egyszerűen egy szilikoncső excenter tárcsák közé szorítva ?
> Ennél olcsóbb és gyorsabb reagálású szabályzásod úgysem lesz
> ócsóé...:)
Azert szeretnek a professzionalis megoldasokra torekedni. :-)
Na meg azert excenteres valamiket gyartani es hozza forgatomechanizmust
is... Akkor mar azert egyszerubb egy szárat esztergálni egy szolenoidhoz egy
radiátorszelepre.
--
((( Móczik Gábor )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
((( Skype: moczik )))
More information about the Elektro
mailing list