Szervo (v. proporcionalis) szelep

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
Wed Nov 21 23:22:43 CET 2007


Info wrote:
> Ha szedtél már szét hidraulika-szelepet akkor láttad, hogy a tolattyún
> hengerek vannak kialakitva, amik lezárják az üregeket.
> Nya, a szervószelepen ezeknek a hengereknek ives az alakjuk (és az
> üregeknek is).

Najo, ennek gondolom annyi a lenyege, hogy pozicioval aranyos legyen a 
keresztmetszet, ne valamilyen akarmilyen osszefugges szerinti.

De mi biztositja, hogy a tolattyu pozicioja valahol reszallasban is allando 
legyen, a kozeg nyomasatol, aramlassi sebessegetol, egyeb dologtol fuggetlenul?
Nincs valami jo reszletes metszeti rajz rola?
Googliztam mar, de nem latom a lenyeget...

Kozben kezembeakadt egy Opel EGR szelep. Nem tudom mi van belul, de 
egyvalami feltunt:
A tekercs (a hasonlo meretu pneumatika szelepekhez kepest) jo nagy, es a 
rugo baromi eros. Arra kovetkeztetek, hogy a vas csak a tekercs kozepeig er 
be, vagy addig se, es nem tudja berantani a vasat, mert a rugo valszeg olyan 
eros, hogy felkemenyedik.

>>Vizre, mindossze 1/2" vagy 3/4" keresztmetszetben.
> 
> Ez ok, de milyen gyorsnak kell lennie ? Szervómotoros szelep nem jó
> hozzá ? (tolattyús zsilip vagy rendes kúpos szelepülékes radiátorcsap)

De jo lenne, ha mondjuk 1 nullaval kevesebb lenne az ára után.

> Vagy csak egyszerűen egy szilikoncső excenter tárcsák közé szorítva ?
> Ennél olcsóbb és gyorsabb reagálású szabályzásod úgysem lesz
> ócsóé...:)

Azert szeretnek a professzionalis megoldasokra torekedni. :-)

Na meg azert excenteres valamiket gyartani es hozza forgatomechanizmust 
is... Akkor mar azert egyszerubb egy szárat esztergálni egy szolenoidhoz egy 
radiátorszelepre.

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
((( Skype: moczik )))



More information about the Elektro mailing list