Szervo (v. proporcionalis) szelep
Info
info at kiralyelektronika.hu
Wed Nov 21 21:56:22 CET 2007
Szia !
> A hagyomanyos KI/BE magnesszelep es a proporcionalis PWM-mel vezerelheto
> szervo szelep kozott mi az alapveto mechanikai elteres?
Hát alap dolog, hogy mennyiséget részszabályzással lehet állítani. A
réseknek már kiforrtak az alakjaik (kúpos, félgömb, stb) és
ellendarabjai, a jó linearitás érdekében.
Mivel az arányos szabályzószelepek tolattyúinak pozíciója mérve van
fontos az áteresztés linearitása. Namármost ennek következménye, hogy
a tekercsnek közvetlenül kell a tolattyút mozgatnia (de vannak
segédvezérlős szervószelepek hidraulikához pár milláért, és csak
összenyomhatatlan közeghez).
Ja, és a lényeg: kell lennie résközeg elvezetésnek. Tehát minimum 3
csatlakozási pont.
A ki/be (ún. útváltó) szelepeknél a jó zárás a lényeg, és lehet még
választani az átmeneti állapotok között is több kivezetés esetén.
(váltáskor rövidre zárja a kivezetéseket vagy elzárja egymástól)
Tehát itt a gyors váltás a lényeg, ami a közeg nyomásával erősítve van
többnyire. (egyfajta smitt-trigger)
A kettő között alapvető szerkezeti és működésbeli eltérések vannak.
Propi alkalmazást úgy szoktam csinálni pölö levegőre, hogy az útváltó
szelep után (leereszt és tölt, 5/3-as) teszek egy nagy tartályt,
amiben tud integrálódni a nyomás. Akkorát, hogy a fogyasztás és
töltési mennyiség/idő ne okozzon nagy ingadozást.
Mire kellene az arányos szabályzás ?
More information about the Elektro
mailing list