erosito elrendezes
Papp Zoltán
zombi at c2.hu
Mon Nov 12 23:55:08 CET 2007
2007.11.12. 22:31:45 dátumon Nagy Jojart Janos <njjano at firegate.hdsnet.hu>
írta:
> On Mon, 12 Nov 2007, [iso-8859-2] Papp Zoltán wrote:
>
>> Mutass egy mechanikailag modern Otto motort :) ugyanaz, mint 80 éve
>> (csak
>> a vezérlés más).
>
> Rossz analogia! Az Otto-motor akkora fejlodesen ment at csak az utobbi
> 10-15 evben is, hogy hajaj! Igaz, a forgattyu meg mindig benne van es ott
> a hajtokar is, de a dugo formaja mar reg nem egy egyszeru, domboru teteju
> kerek ize. A vezerles szinten elegge esszencialis, azert nem mindegy hogy
> nyomorud vagy hidrotokes, valtoztathato vezerles, dupla veztengely meg
> hasonlok... Persze ezek se uj talalmanyok, azigaz. Vagy ott a BMW
> fojtoszelep nelkuli, csak szelepvezerlessel machinalo motorja. A
> keverekkepzo rendszerrol ne is beszeljunk. Szoval itt azert elvi
> kulonbsegek is vannak, nem csak alkatreszminoseg-kulonbseg.
Hát, amit leírtál, attól még az Ottó motor, dugattyú, benzin be, bumm
aztán ki -> forog.
Egy 30 éves tranyó és egy mai között is óriási különbségek vannak (és
nemcsak méretben :) ) Pláne integrált áramkörökben...
Na mindegy, aki akarta érteni, hogy mit akartam megértettni, az
megértette. Akarom mondani... értem? :D
Üdv
--
Papp Zoltán
OneWay Electronics - www.onewayelectronics.hu
Hangszerviz - www.hangszerviz.hu
More information about the Elektro
mailing list