tl494

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat May 12 13:10:52 CEST 2007


Dukai Zoltan wrote:
> bar en nem mondhatnam hogy jol ismerem, de azt kell mondjam:
> nem igazan.
> az 500Hz (amibol mi leosztva csinaltuk az 50-et) is hatareset es csak
> a minosegesebb gyartok IC-it udjak. Pl azt hiszem a Texas Instruments
> gyartmanya. Noname-ek azok elvereznek...

Megépítve próbapanelen azt tapasztaltam, hogy nem mindegy neki, mekkora 
a CT és az RT. Meg az Urefet, és a pwm-et meghatározó bemenetet (3-as 
láb) tőből meg kell kondizni.

Amit így összegányoltam, elég stabilnak tűnt, mármint erre a célra, mert 
nyilván nem kristály pontosságról van szó.

De hát letettem a dologról, beszartam a négyszögtől. Ott van a 
bizonytalanságom oka, hogy korábban már méregettem ilyet. Ellenállásnál 
sima ügy, a kitöltési tényezővel elő lehet állítani, hogy az eff érték 
230, a csúcsérték meg 325V legyen, és kész. Na de ha pl trafóra teszem, 
hiába nem teljes a kitöltés, a trafó kiegészítik és kap teljes 325V-os 
négyszöget. Ott nem volt gond, sőt, jó is volt, mert a trafó túloldalán 
egyenirányító csücsült, de egy motornál gond lehet, ha ő maga 
felülbírálja a négyszög kitöltését. Lehet, hogy nem teszi meg, de most 
nincs módom kipróbálni (csak némi autózgatás után, ha haver kölcsönadja 
a négyszöginverterét). De mindenképpen lehet számítani 
többletveszteségre, mert a nemszínuszos mezőrész a motorban más frekijű 
előre- meg hátraforgó mezőket generál, és most muszáj lenne egyből jót 
csinálni. Ezért, meg a sokkal egyszerűbb áramkör miatt döntöttem az 
audio erősítőnél.

Az egyik TDA2050 helyből egy ún. kettős T RC-s színuszgenerátor lesz, ha 
bejön, a másik pedig megkapja ezt a kész színuszt úgy, hogy előállítsa 
ennek az ellenkezőjét. Ha ez így sikerül, a két TDA hídban előállít egy 
28V eff értékű színuszt a +/-20V-ból, ahova ráküldök egy 24/230-as 
35VA-es nyáktrafót, és kész. Megcsinálom külön panelen, és az eredeti 
fly-back tápot csak a megnőtt teljesítmény miatt kell picit áttervezni. 
Jobb is külön, mert nem mindig kell radiátor, de olajszivattyú végképp 
nem kell mindig.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list