Ne vegyetek olcso kis modellhelikoptert

Király Géza akscam at freemail.hu
Tue May 1 17:58:01 CEST 2007


----- Original Message ----- 
From: "Bodosi Bal zs" <BBALAZS at phys.szote.u-szeged.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, May 01, 2007 12:12 PM
Subject: Ne vegyetek olcso kis modellhelikoptert


> Sziasztok!
> 
> Csak tanulsag, hogy mas ne jarjon igy:
> 
> Pesten egy modellboltban (Budafoki ut) vettem arasznyi kis 
> modellhelit (IR taviranyito, tolto, heli, elem, kompletten 7999 Ft). 
> Eladotol kerdezem, mennyit repul egy toltessel. Olyan tiz-tizenket  
> perc korul - hangzott a valasz. Ki is probaltattam (meg sohasem 
> lattam ilyet) megmutattak, repult 1 percet, feltoltes, dobozba 
> vissza, haza Szegedre.
> 
> Itthon kezdtem volna tanulgatni a kezeleset (trimmeles, hogy a 
> gazadasra kiporgo forotornak a farokpropeller ellentartson).
> Elso elmeny, hogy kb 2 perc utan darab ko"ke'nt merult a gep teljes 
> gaznal is, azonnal tolteni kellett. A masik dolog, hogy nem sikerult 
> trimmelni, forgott a gep, meg a trimmer szelso allasaban is ugy, hogy 
> meg az oldalkormanyt is teljesen kiteritettem. Nyilvanvalo 
> volt, hogy a farokrotor nem elegge potens. Beleneztem eloszor a 
> taviranyitoba, az kb 1x3cm-es nyak, egy lecsiszolt PIC, harom 5K-s 
> potival (gaz, oldalkormany,trimmer), a trimmernek adtam meg egy kis 
> plusz ellenallast sorosan. 
> Helyzet nem valtozott. Tobbet adtam, helyzet nem valtozott.
> Ha kevesebb gazt adtam, akkor persze beallt egyenesre, de akkor 
> viszont sullyedt,mint a ko.
> Akkor felmerult bennem, hogy ha tavolabb viszem a hatso propellert, 
> akkor az erokar hosszabb lesz, igy jobban ellentart. Garancia itt 
> veszett el: heli szetkap (ket hungarocell preselmeny, benne 1x2cm-es 
> nyak, kis PIC, ket UGYANAKKORA smd tranyo a motoroknak (pedig a 
> fomotor ranezesre ketszer akkora). A fomotor egy tobbszorozo 
> attetelen at forgatja a forotort. Akku egy kis Li-Poli 50mAh. A vaz 
> egy karbonszalbol keszult rud vegen tartja a hatso rotort. 
> Megcsinaltam, kiserleteztem, kozel 2cm- rel hatrebb kerult 
> a farokrotor, az elemet meg elorebb tettem, hogy a sulypont ne 
> valtozzon. Leszedtem egy csomo felesleges csicsat a 
> geprol, hogy a kis mua darab es a ragaszto plusz sulya se 
> okozzon gondot. Probalgatok, kiserletezem, egyre kevesbe hajlando 
> emelkedni a gep. A porges meg egyre rosszabb. A vegen a farokrotor 
> allandoan mukodott gyengen. Kiderult, hogy az egyik smd tranyo adta 
> meg magat (de hogy mitol...ha utkozott a gep, mindig azonnal 
> levettem a gazt nullara). Kicsereltem, akkor a forgas lenyegeben 
> megszunt, lehetett szepen trimmelni (igy, a 2cm-es hosszabbitas 
> utan), manoverezni, de a gep egyre jobban sullyedt teljes gaznal is. 
> A li-polimert azonnal toltottem mindig, nem hagytam kimerulni 
> egyaltalan, kb max. 30x tolthettem ujra a vasarlastol szamitva.
> Most arra gyanaxom, hogy azert merul a gep, mert mar az akku odavan...
> 
> Az eltelt 4 napbol egyetlen napot sem tudtam elvezni, pedig a 
> mellekelt tajekoztatot elolvastam, betartottam...
> 
> Termeszetesen made in china.
> Udv:
>     BBalazs
>     
> http://www.phys.szote.u-szeged.hu/bbalazs/bbalazs.htm
>     
> 
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
> 



More information about the Elektro mailing list