Ne vegyetek olcso kis modellhelikoptert

Bodosi Bal zs BBALAZS at phys.szote.u-szeged.hu
Tue May 1 10:44:50 CEST 2007


> Egyszer láttam, hogy egy tornacsarnokban “reptetet” egy csapat helikopteres
> azok 50-150 ezer forintos gépek voltak.
> Mégis elég sokat kínlódtak, mire el tudtak emelkedni a földtöl.
> Felmerült bennem, hogy ezt az egész trimelés, egyensúly problémát nem
> lehetne elektronikával automatikusan vezérelni?
 
Sajnos en is csak ismerkedtem ezzel az egesz dologgal (valszeg annyi 
penzem sohasem lesz, hogy annyit kolthessek egy modellre), de pontosan
ugyanezt szerettem volna megvalositani hosszabb tavon, ezert is 
kaptam szet a cuccot. De ugy vettem eszre, hogy az akkufeszultseg 
mas-mas ertekenel a motorok is maskeppen reagalnak a gazra. Egyszeru 
PWM jellel kapcsolgattak a tranyokat, a protocol meg nem vilagos, de 
valoszinuleg a gaz es az oldalkormany trimmerrel korrigalt erteket 
kapja digitalisan (a 'videokameras IR-vizsgalat' alapjan az ado kb 5Hz-
el kuldi az adatcsomagokat).
Szerintem ennel a kis helinel talan van 10 fokozat a gazban, es 
mondjuk szaz a farokrotorban. Ezek alapjan a tiz gazhoz tartozo 
farokrotor-ertek siman eltarolhato lenne meg a vevo eepromjaban is es 
akkor csak a +- korrekciot kellene elkuldeni.

De mivel ez a kis heli nagyon alap (igazabol a sulypontja nagyon 
kicsit elol van, ezert folyamatosan repul elore, a forditassal 
kormanyzod az orrat - tulajdonkeppen egy kis sugarban fordulni kepes 
lassu repulogeped van csak), a dragabb modellek pedig - gondolom - 
valoban kepesek lehetnek elore-hatra-jobbra-balra lebegve repulni, 
mindenfele lapatszog-allas, stb valtoztatassal. 

Ez a kis heli sajnos nagyon a hataron van a meg repulni kepes es a 
leeso dolgok kozott, hihetetlenul le van konnyitve mindene. Gondolom, 
az akku is kompromisszum eredmenye.
Egyebkent az ara is nagyon a (lelektani) hataron van, 10e-ert mar nem 
vettem volna meg...
Udv:
    BBalazs
    
http://www.phys.szote.u-szeged.hu/bbalazs/bbalazs.htm
    



More information about the Elektro mailing list