Ne vegyetek olcso kis modellhelikoptert
Bodosi Bal zs
BBALAZS at phys.szote.u-szeged.hu
Tue May 1 10:44:50 CEST 2007
> Egyszer láttam, hogy egy tornacsarnokban reptetet egy csapat helikopteres
> azok 50-150 ezer forintos gépek voltak.
> Mégis elég sokat kínlódtak, mire el tudtak emelkedni a földtöl.
> Felmerült bennem, hogy ezt az egész trimelés, egyensúly problémát nem
> lehetne elektronikával automatikusan vezérelni?
Sajnos en is csak ismerkedtem ezzel az egesz dologgal (valszeg annyi
penzem sohasem lesz, hogy annyit kolthessek egy modellre), de pontosan
ugyanezt szerettem volna megvalositani hosszabb tavon, ezert is
kaptam szet a cuccot. De ugy vettem eszre, hogy az akkufeszultseg
mas-mas ertekenel a motorok is maskeppen reagalnak a gazra. Egyszeru
PWM jellel kapcsolgattak a tranyokat, a protocol meg nem vilagos, de
valoszinuleg a gaz es az oldalkormany trimmerrel korrigalt erteket
kapja digitalisan (a 'videokameras IR-vizsgalat' alapjan az ado kb 5Hz-
el kuldi az adatcsomagokat).
Szerintem ennel a kis helinel talan van 10 fokozat a gazban, es
mondjuk szaz a farokrotorban. Ezek alapjan a tiz gazhoz tartozo
farokrotor-ertek siman eltarolhato lenne meg a vevo eepromjaban is es
akkor csak a +- korrekciot kellene elkuldeni.
De mivel ez a kis heli nagyon alap (igazabol a sulypontja nagyon
kicsit elol van, ezert folyamatosan repul elore, a forditassal
kormanyzod az orrat - tulajdonkeppen egy kis sugarban fordulni kepes
lassu repulogeped van csak), a dragabb modellek pedig - gondolom -
valoban kepesek lehetnek elore-hatra-jobbra-balra lebegve repulni,
mindenfele lapatszog-allas, stb valtoztatassal.
Ez a kis heli sajnos nagyon a hataron van a meg repulni kepes es a
leeso dolgok kozott, hihetetlenul le van konnyitve mindene. Gondolom,
az akku is kompromisszum eredmenye.
Egyebkent az ara is nagyon a (lelektani) hataron van, 10e-ert mar nem
vettem volna meg...
Udv:
BBalazs
http://www.phys.szote.u-szeged.hu/bbalazs/bbalazs.htm
More information about the Elektro
mailing list