Ne vegyetek olcso kis modellhelikoptert

Bodosi Bal zs BBALAZS at phys.szote.u-szeged.hu
Tue May 1 10:12:56 CEST 2007


Sziasztok!

Csak tanulsag, hogy mas ne jarjon igy:

Pesten egy modellboltban (Budafoki ut) vettem arasznyi kis 
modellhelit (IR taviranyito, tolto, heli, elem, kompletten 7999 Ft). 
Eladotol kerdezem, mennyit repul egy toltessel. Olyan tiz-tizenket  
perc korul - hangzott a valasz. Ki is probaltattam (meg sohasem 
lattam ilyet) megmutattak, repult 1 percet, feltoltes, dobozba 
vissza, haza Szegedre.

Itthon kezdtem volna tanulgatni a kezeleset (trimmeles, hogy a 
gazadasra kiporgo forotornak a farokpropeller ellentartson).
Elso elmeny, hogy kb 2 perc utan darab ko"ke'nt merult a gep teljes 
gaznal is, azonnal tolteni kellett. A masik dolog, hogy nem sikerult 
trimmelni, forgott a gep, meg a trimmer szelso allasaban is ugy, hogy 
meg az oldalkormanyt is teljesen kiteritettem. Nyilvanvalo 
volt, hogy a farokrotor nem elegge potens. Beleneztem eloszor a 
taviranyitoba, az kb 1x3cm-es nyak, egy lecsiszolt PIC, harom 5K-s 
potival (gaz, oldalkormany,trimmer), a trimmernek adtam meg egy kis 
plusz ellenallast sorosan. 
Helyzet nem valtozott. Tobbet adtam, helyzet nem valtozott.
Ha kevesebb gazt adtam, akkor persze beallt egyenesre, de akkor 
viszont sullyedt,mint a ko.
Akkor felmerult bennem, hogy ha tavolabb viszem a hatso propellert, 
akkor az erokar hosszabb lesz, igy jobban ellentart. Garancia itt 
veszett el: heli szetkap (ket hungarocell preselmeny, benne 1x2cm-es 
nyak, kis PIC, ket UGYANAKKORA smd tranyo a motoroknak (pedig a 
fomotor ranezesre ketszer akkora). A fomotor egy tobbszorozo 
attetelen at forgatja a forotort. Akku egy kis Li-Poli 50mAh. A vaz 
egy karbonszalbol keszult rud vegen tartja a hatso rotort. 
Megcsinaltam, kiserleteztem, kozel 2cm- rel hatrebb kerult 
a farokrotor, az elemet meg elorebb tettem, hogy a sulypont ne 
valtozzon. Leszedtem egy csomo felesleges csicsat a 
geprol, hogy a kis mua darab es a ragaszto plusz sulya se 
okozzon gondot. Probalgatok, kiserletezem, egyre kevesbe hajlando 
emelkedni a gep. A porges meg egyre rosszabb. A vegen a farokrotor 
allandoan mukodott gyengen. Kiderult, hogy az egyik smd tranyo adta 
meg magat (de hogy mitol...ha utkozott a gep, mindig azonnal 
levettem a gazt nullara). Kicsereltem, akkor a forgas lenyegeben 
megszunt, lehetett szepen trimmelni (igy, a 2cm-es hosszabbitas 
utan), manoverezni, de a gep egyre jobban sullyedt teljes gaznal is. 
A li-polimert azonnal toltottem mindig, nem hagytam kimerulni 
egyaltalan, kb max. 30x tolthettem ujra a vasarlastol szamitva.
Most arra gyanaxom, hogy azert merul a gep, mert mar az akku odavan...

Az eltelt 4 napbol egyetlen napot sem tudtam elvezni, pedig a 
mellekelt tajekoztatot elolvastam, betartottam...

Termeszetesen made in china.
Udv:
    BBalazs
    
http://www.phys.szote.u-szeged.hu/bbalazs/bbalazs.htm
    



More information about the Elektro mailing list