3f>1f motor teljesitmeny

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Thu Mar 1 12:42:48 CET 2007


vagy ha mazlid van olcson vehetsz 2.5kW frekivaltot. de hasonlo osszeg lenne a motor is, csak nem arulnak sok olcso egyfazisu 2.2kW aszinkron motort.

vajk

----- Original Message ----
From: Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Thursday, 1 March, 2007 1:53:53 AM
Subject: Re: 3f>1f motor teljesitmeny

1f->3f atalakító nem megoldás?

Nem egy bonyolult dolog... van rá cél IGBT pack IRF-nel.
4e Ft környéke asszem.
6db IGBT egyben, csak egy 3f TTL szintű PWM meghajtást kell hozzávarázsolni.

(Valszeg 3db IRF21xx meghajtó+6 külön IGBT olcsóbb...csak több vacakolás.)

600V-ot simán csinálhat az ember a 230V-os hálózatból kétutas 
egyenirányítással.
(asszem bírja az IC...)

Ha nem kell valtoztatható freki, akkor egy 3 fazisu szinuszos 50Hz-es PWM-et 
legenerálni gyerekjáték.
(gyakorlatilag egy tablazat az egesz program + ennek olvasasa)

De valtozó freki sem nagy művészet. DDS a kulcsszó + kompenzalni kell hozzá 
a feszültséget.
(Ui=4.44*fluxus*freki alapjan aranyosan 50Hz-re normálva)

Egy atmega48-ba simán belefér változtatható frekivel+lcd kezeléssel az 
egész.

A.
----- Original Message ----- 
From: "Csuvár Imre" <icsuvar at t-online.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, March 01, 2007 1:09 AM
Subject: Re: 3f>1f motor teljesitmeny


Hali,
megnezem kozelebbrol azt a motort
csillag/delta ugyben.
A terheles sajna ami nagyon valtozhat.
Koszi:
Csuva'r Imre

From: "jhidvegi"


Nem ilyen egyszeru a dolog.
Eloször is olyan motor kéne, ami nem kötheto deltában a 3 fázisra, csak
csillagban. Ekkor a fázistekercs névleges fesze ugye 230V. Ha deltában
rákötheto a három fázisra, akkor egyfázisról csak trafóval lehetne
hajtani, annál már olcsóbb a motorcsere a géphez.

Ha ennek a feltételnek megfelel, lehet olyan kondit találni egy bizonyos
terhelési állapothoz, amikor muszerrel méregetve a kapcsokat, elég jó
közelítéssel ott lesz a szimmetrikusközeli 3 fázis. Ezen a terhelésen
majdnem ugyanazt fogja teljesíteni, mintha három fázist kapna. Ennél
kisebb és nagyobb terhelésen el fog mászni.

Indításnál - ha kell - lehet használni plusz indítókondit, ugyanígy
kitökölve muszerrel, aminél az indítónyomaték jó lesz.

A bekapcsolási problémákat, ha terheletlenül indulhat, megoldja
idozített olyan relé, ami képes kapcsolni a motor foáramát, és egy
olyan, ami bekapcsoláskor képes egy ellenálláson át történo rákapcsolási
áramot elviselni. Ha 16A van (másik emilben olvastam) a soros ellenállás
olyan 6-8 ohm között lehet jó, ennél biztosan nem fogja leverni. Kell a
teljesítmény! Legpofásabb talán nyákos módon megcsinálni tizenwattos
ellenállások párhuzamos kapcsolásával. Én legalábbis így szoktam
megcsinálni lób... trafók lágy bekapcsolását. (Persze a trafót könnyebb
bekapcsolni, mert 2-3 perióduson belül megvan az állandósult állapot, a
motornak fel kell pörögnie.)

hjozsi



-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc] 

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]







	
	
		
___________________________________________________________ 
New Yahoo! Mail is the ultimate force in competitive emailing. Find out more at the Yahoo! Mail Championships. Plus: play games and win prizes. 
http://uk.rd.yahoo.com/evt=44106/*http://mail.yahoo.net/uk 


More information about the Elektro mailing list