Klima meretezes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat Jul 21 23:03:39 CEST 2007


Csuvár Imre wrote:
> Hali,
> biztosan ez is jo megoldas, ha van eleg gazod.
> A szuleimnel szerelt klimanal
> az ismeros klimaszerelo kemenyen vakuumozta
> a rendszert eloszor, azutan nyomasmerokkel ellenorizte a toltest.

Rárakhatott volna egy voblerszkópot is, azzal még nagyobb a felhajtás. 
:-)
Szerintem egyiknek se volt értelme - hacsaknem ő hozta a csövet, amiben 
akár víz is lehetett. Akkor valóban ki kell forralni belőle a vizet erős 
vákuummal.

A nyomásmérés semmire nem jó, az szemfényvesztés. Már megbeszéltük itt. 
Annak a gáznak, ami részben folyadék, részben gáz (gőz) formájában van 
egy zárt rendszerben, kizárólag a hőmérséklettől függ a nyomása, semmit 
nem mond a töltet mennyiségére.

> Viszont kifigyeltem, hogy ez is egy szakma,
> de nem bonyolultabb, mint a diofa alatt Renault sebessegvaltot
> javitani :) Udv:

Sőt, jóval egyszerűbb. :-)

Viszont egy alaptétel: a szakival alapvető fizikai tényekkel 
kapcsolatban nem szabad vitába bocsátkozni. Rohadt nagy az esélye, hogy 
egyáltalán nem érti, és vagy nagyon leugat, vagy magába zuhan, hogy a 
szakmáját érintő alapvető dolgokat nem tudja.

hjozsi

> Csuva'r Imre
>
> From: "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>
> ...
> Na most, ha úgy nyitod ki, hogy a gáz elinduljon a beltéri felé,
> körbejár, és az autószelepnél kiengeded, akkor kitolja a levego, és ki
> lehet engedni némi gázt is. Ez detektálható úgy, hogy odatartasz
> valami kupakot, ami más sziszego hangot generál, ha még a levego
> (nitrogén)
> jön, mint amikor a töltogáz.
>
> Ha ez megvan, akkor már nincs levego a rendszerben, autósszelep
> elenged, másik csap kinyit, zárókupakok felrak, bekapcs, vár, muxik,
> örül.
>
> hjozsi
>
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc] 



More information about the Elektro mailing list