14,4v NiMh toltes
Nemeth Tibor
neti at starkingnet.hu
Tue Jul 17 21:53:11 CEST 2007
mpityu wrote:
>
> szoval.. belul nincs semmi tap, a dugasztapot egy relevel kapcsolja az akkura...
> Jol erzem a problema lenyeget, hogy 15V dugasztappal nem lehet 14,4 V akkut
> tolteni?????
Hali !
Erre nem tudok magyarazatot de velem is hasonlo eset torten. Nalam a tolto adott volt, szabvanyos, tortenetesen egy
auto. Egyszer reggel masodikra indult csak el. Hazafele jol indult de meg kellett allnom es akkor megmakacsolta magat.
Hasznalt auto, ki tudja milyen eloelettel, nem csodalkoztam. Elballagtam a legkozelebbi autosboltba es vettem uj aksit
megy egy par bikazo kabelt. Racsipetm, elsore indult, hazamentem, kicsereltem az akkut az ujra. Biztonsag kedveert
ellenoriztem, szinte fordulatszamtol fuggettlenul 14.42V volt a toltofesz. Lakatfogoval is ramertem, kicsit furcsalltam,
inditas utan mindossze 0.3A volt a toltoaram, ez mar a lakatfogo bizonytalansaganak tartomanyaba esik.
Masfel honapig nem volt gond.
Megintcsak masodikra indult. Leallitottam, akkufeszt mertem, nem egeszen 12V uresen, megterhetem a vilagitassal es kb 2
perc alatt teljesen lekonyult. Kiszereltem, bevittem asztalra, toltom, nincs de labortaprol elkezdtem feltolteni.
15.6V-ig gyakorlatilag nem vett fel toltest. Vegul nem kerestem az okokat, autozni akartam, feltoltottem igy, kb realis
arammal realis idotartamig,de vegul 16.8V-ig felment majd visszaszereltem es ujabb ket honapig jo volt. Ekkor megint
lemerult, de most mar kicsereltem egy masik tipusra, azota nincs gond.
Lenyegeben akkumlator volt ez, csak jocskan nagyobb toltofesszel. A masfel-ket honap alatt, gyakorlatilag toltes nelkul,
biztositotta az oninditozasok szuksegletet, ami ne rossz, de ezt az akkut 14.4V-tal nem lehet feltolteni.
Udv.
Nemeth Tibor
More information about the Elektro
mailing list