RE: Szabadalmi ügyekben jártas valaki?

Tóth Richárd romeo_27 at freemail.hu
Sun Jul 1 22:26:21 CEST 2007


Köszi az infókat!

 Kiváncsi vagyok a pontos ügymenetre, hogy milyen bürokrácia van taxióra
ill. tachograph ügyben. Ez utobbi a keményebb szerintem, mert nemzetközi
szabványoknak is meg kell felelni... - bár ez részben technikai kérdés.
Ha valaki tud közelebit bármely területröl, apeh, stb, kérem segitsen
elindulni, ill. belendülni :)
Addig is köszönettel

Ricsi

Ha maradunk a taxioranal:

a meresi elvet tokeletesen le kell irni es muszakilag alatamasztani, 
mert ez az alapfeltetele az omh hitelesitesnek.
tovabba meg kell felelnie az apeh taxameter es penztargep eloirasoknak.. 
aminek a vizsgalata nem 5 filler.. es ha nem vagy csokos, jo par kort 
lehet fizetni.. ha jol tudom felmillajaval..
es persze rendelkezned kell orszagoz szervizhalozattal 
(penztargepszervizek) sajat szervizzel es ugyfelszolgalattal..

ez mar innentol tobbe jon barmilyen szabadalmi levedesnel.. komoly toke 
van benn.. vagy kell hozza.

a tachograf eseten az apeh kimarad, omh van, de bejon a 
kozlekedesfelugyelet es annak eloirasai.



Tóth Richárd wrote:

> Kedves Kollegák!
> 
> Csináltunk egy eszközt, ami egy univerzális autós alkalmazás.
> Lényegében bármi lehet belöle taxióra, elektronikus tachográf, stb... csak
> szoftver kérdése.
> 
> Olvasgatva a hasonlo eszközök szabadalmi bejegyzéseit, látom, hogy
> valamelyik tachográf gyárto levédte a módszert, miszerint a kocsi
kilométer
> órájának jeladójáról származó impulzus számot számlálva érzékeli a
mozgást,
> regisztrálja a megtett utat, stb.... (nem részletezem, evidens hogy
mindenki
> innen veszi, vagy berak saját jeladót)
> 
> Gondolom ezt már levédte bármely autógyár, vagy kmóra gyár is. Vagy nem is
> értem. Van ennek értelme?
> Ha most azzal megszopatnak bennünket, hogy "mivel szabadalmazott eljárás,
mi
> nem vehetjük le a sebesség impulzust ...." akkor az nagyon érdekes
lesz....
> 
> Több cuccot is csináltam már, ami ezzel a sebesség jellel dolgozik
> (motorokra, ill. kocsiba fokozat kijelzö, stb.) De eddig nem volt gond,
mert
> merült fel nagyobb sorozat gyártásának lehtösége, ahol esetleg el lehet
> csúszni ilyenen.
> 
> Most pl. tegyük fel, hogy taxiórát akarok gyártani, mint sokan mások,
akkor
> tejelni kell minden kis biszbasz szabadalomért?
> 
> Van valakinek tapasztalata, ötlete, hogy mit lehet kezdeni az ilyen és
majd
> - ezek után biztos vagyok benne hogy a jövöben 100 számra felmerülö - jogi
> kérdéssel ha valaki nagyob darabszámban legálisan akar pl taxiórát
gyártani?
> 
>  Köszönettel üdv
> 
> Ricsi
> www.rigotech.hu
> 
> 
>  
> 
> 
> 
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
> 
> 


-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list